ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا التهاب عضله قلب جوانان دریافت‌کننده واکسن کرونا را بررسی می‌کند

بیش از یکسال است که ویروس کرونا زندگی بشر را مختل کرده و همه امیدوارند واکسیناسیون بتواند پایانی بر این بیماری باشد. با این حال خود واکسن‌ها هم عوارض جانبی دارند که جدیدترین آن‌ها، التهاب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

بیش از یکسال است که ویروس کرونا زندگی بشر را مختل کرده و همه امیدوارند واکسیناسیون بتواند پایانی بر این بیماری باشد. با این حال خود واکسن‌ها هم عوارض جانبی دارند که جدیدترین آن‌ها، التهاب عضله قلب است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) آمریکا حالا گفته گزارش‌های مبنی بر التهاب قلب در دریافت‌کنندگان جوان و نوجوان واکسن کرونا را بررسی می‌کند.

اگرچه CDC چنین گزارش‌هایی را دریافت کرده، اما به گفته آن ویروس‌های مختلفی می‌توانند منجر به ایجاد آن شوند. سیستم‌های نظارتی CDC تا به امروز به پرونده‌های بیشتری در این زمینه دست پیدا نکرده‌اند، با این حال به گفته این مرکز باید کادر درمان از چنین مشکلی اطلاع داشته باشد و آمادگی خود را برای چنین مشکلی حفظ کند.

در بیانیه CDC اشاره‌ای به تعداد افرادی که این مشکل را تجربه کرده‌اند، نشده اما از تحقیقات بیشتر خبر داده است.

به گفته یکی از پژوهشگران، میوکاردیت یا التهاب عضله قلب یکی از عوارض شناخته شده واکسن‌ها محسوب می‌شود، بنابراین باید این موضوع که واکسن کرونا باعث ایجاد چنین مشکلی شده یا نه، مورد بررسی قرار بگیرد. در حقیقت اطلاع از این موضوع که عوارض چه تناسبی با فواید یک واکسن دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

واکسن کرونا

به گفته CDC، این مشکل معمولا ۴ روز پس از تزریق واکسن مبتنی بر mRNA بروز کرده. اگرچه نام این واکسن‌ها مشخص نشده، اما دولت آمریکا برای دو واکسن با این فناوری مجوز استفاده اضطراری صادر کرده که شرکت‌های مدرنا و فایزر - BioNTech آن‌ها را تولید کرده‌اند.

در گذشته هم گزارش‌ها به التهاب عضله قلب در دریافت‌کنندگان واکسن کرونا فایزر اشاره کرده بودند، با این حال این شرکت اعلام کرد که نرخ این مشکل بالاتر از حالت استاندارد نیست. با این حال فایزر و مدرنا نسبت به گفته اخیر CDC و تحقیقات آینده آن واکنشی نشان داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    بیان برکت بزنن علی برکت الله

مطالب پیشنهادی