ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

watchOS 7.5 با ویژگی‌های جدید و macOS 11.4 با یک وصله امنیتی منتشر شد

اپل در کنار iOS 14.6، امروز از انتشار watchOS 7.5 و macOS 11.4 خبر داد. این دو به‌روزرسانی بیشتر به لحاظ عملکرد محصولات اپل را بهینه‌سازی می‌کنند ولی نسخه جدید macOS شامل یک وصله امنیتی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

اپل در کنار iOS 14.6، امروز از انتشار watchOS 7.5 و macOS 11.4 خبر داد. این دو به‌روزرسانی بیشتر به لحاظ عملکرد محصولات اپل را بهینه‌سازی می‌کنند ولی نسخه جدید macOS شامل یک وصله امنیتی مهم است.

اپل پس از طی یک دوره آزمایشی بتا سرانجام watchOS 7.5 را برای ساعت‌های هوشمند خود منتشر کرد. اکثر تغییرات این نسخه در بخش عملکرد سیستم اعمال شده اما چند ویژگی جدید هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

به‌روزرسانی watchOS 7.5 برای اولین بار ویژگی ECG را در مالزی و پرو روی اپل واچ سری ۴ و بالاتر فعال می‌کند. این دو کشور همچنین می‌توانند از ضربان نامنظم قلب باخبر شوند. کسانی که از طریق اپلیکیشن Podcasts حق اشتراک پادکست‌ها را تهیه کرده باشند، اکنون از روی اپل واچ به این محتواها دسترسی پیدا می‌کنند.

به‌علاوه، نسخه جدید watchOS از Apple Card Family پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت می‌توانید اعتبار اپل کارت را با حداکثر ۵ نفر از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.

اپل همچنین امروز به‌روزرسانی macOS Big Sur 11.4 را به دست کاربران رسانده که پشتیبانی از کارت‌های گرافیک خارجی را گسترش می‌دهد و اصلاحاتی را در مرورگر سافاری اعمال می‌کند. این به‌روزرسانی یک وصله امنیتی هم دارد که یک آسیب‌پذیری خطرناک را برطرف می‌کند؛ این آسیب‌پذیری به بدافزاری موسوم به XCSSET اجازه می‌داد بدون اجازه کاربر از سیستم اسکرین‌شات بگیرد.

بدافزار XCSSET عمدتا توسعه‌دهندگان مک و پروژه‌های Xcode را هدف قرار می‌داد. این بدافزار امکان دسترسی مهاجم به دیسک را فراهم می‌کرد و با ضبط اطلاعات صفحه، داده‌های حساس فرد را به خطر می‌انداخت. نکته جالب این بود که بدافزار یادشده با AppleScript نوشته شده بود تا شناسایی نشود.

حالا اپل تایید کرده که این مشکل در جدیدترین نسخه macOS حل شده است. البته این شرکت می‌گوید مشکل XCSSET فقط می‌تواند متوجه کسانی باشد که اپ‌های خود را از بیرون اپ استور نصب کرده‌اند. اگر از مک استفاده می‌کنید و سیستم خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر این وصله امنیتی را از طریق System Preferences > Software Update نصب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی