ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایده هاب شارژ آئودی تجربه بهتری را برای مالکان خودروهای برقی رقم می‌زند

آئودی قصد دارد تا سال 2025 بیش از 20 مدل برقی را راهی بازار کند. از آنجایی که ارباب حلقه‌ها به خوبی می‌داند بدون وجود زیرساخت‌های مربوط به شارژ، این مدل‌ها با استقبال مناسبی روبرو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

آئودی قصد دارد تا سال 2025 بیش از 20 مدل برقی را راهی بازار کند. از آنجایی که ارباب حلقه‌ها به خوبی می‌داند بدون وجود زیرساخت‌های مربوط به شارژ، این مدل‌ها با استقبال مناسبی روبرو نخواهند شد، این شرکت اخیرا از یک ایده جالب با نام هاب شارژ رونمایی کرده است. البته آئودی این ایده را با عنوان کانسپتی لوکس برای شارژ سریع تعریف می‌کند.

فارغ از تعریف، هاب شارژ را می‌توان در واقع یک ایستگاه شارژ مدرن و پیشرفته دانست. در این ایستگاه طبقه همکف برای شارژ خودروهای الکتریکی و طبقه بالا برای استراحت مالکان خودروها کاربرد دارد. این طبقه به منظور رقم زدن تجربه‌ای لذت بخش، به تجهیزات گوناگونی مجهز شده و با کلاس پروازی درجه 1 (فرست کلاس) قابل قیاس است!

ایده هاب شارژ آئودی

انرژی هاب شارژ در باتری‌های لیتیوم یونی ذخیره می‌شود. این باتری‌ها از خودروهای تست به امانت گرفته شده و یا نمونه‌های دست دومی هستند که تغییر کاربری داده‌اند. به همین خاطر آئودی تاکید می‌کند نیازی به استفاده از خطوط برق فشار قوی و یا ترانس‌های گران‌قیمت نیست.

برند لوکس ژرمن‌ها ایستگاه شارژ مدرن خود را با ظرفیت 2.45Mwh و شش پورت با حداکثر سرعت 300 کیلووات متصور شده است. با توجه به اینکه فقط اتصال استاندارد 400 ولتی نیاز است، آئودی می‌گوید این هاب را می‌توان براحتی و بدون هر گونه آماده‌سازی اضافی در مکان‌های مختلف راه‌اندازی کرد.

آنطور که آئودی اعلام کرده، این کمپانی می‌خواهد طرح پایلوت هاب انرژی را در سرزمین مادری خود اجرا کند. برای زمینه‌سازی این اتفاق، در حال حاضر آئودی مذاکراتی را با شرکای احتمالی آغاز کرده و کارشناسان آن در حال بررسی نقاط بالقوه جهت نصب تجهیزات مربوطه هستند.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، نمونه اولیه از هاب شارژ تا اواخر امسال افتتاح خواهد شد. پس از افتتاح، آئودی کلیه عملیات روزمره را تحت نظر گرفته و به ارزیابی بازخوردهای مشتریان خواهد پرداخت تا در صورت نیاز نسبت به راه‌اندازی هاب‌های بیشتر اقدام کند. جالب آنکه در مرحله پایلوت، آئودی به مشتریان سایر کمپانی‌ها نیز اجازه استفاده از هاب شارژر را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی