ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

iFixit با کالبدشکافی آی‌مک M1 اپل، تصاویری از اجزای داخلی آن منتشر کرد

چند روز پس از عرضه عمومی آی‌مک M1، وب‌سایت iFixit کالبدشکافی اولیه این نسخه ۲۴ اینچی از کامپیوتر قدرتمند اپل را منتشر کرد. در بررسی اولیه این وب‌سایت به تغییرات مهمی در قطعات بسیار کوچک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

چند روز پس از عرضه عمومی آی‌مک M1، وب‌سایت iFixit کالبدشکافی اولیه این نسخه ۲۴ اینچی از کامپیوتر قدرتمند اپل را منتشر کرد. در بررسی اولیه این وب‌سایت به تغییرات مهمی در قطعات بسیار کوچک این محصول اشاره شده است.

دستگاهی که iFixit آن را کالبدشکافی کرده نسخه‌ای با ۸ هسته CPU و ۸ هسته GPU است که با ۸ گیگابایت رم به دست کاربران می‌رسد. قطعات داخلی این دستگاه با مدل ۷ هسته‌ای فرق می‌کند چون این دو مدل سیستم خنک‌کننده متفاوتی دارند.

وب‌سایت iFixit پیش از کالبدشکافی تاکید داشت که آی‌مک جدید کاملا شبیه یک آیپد است که روی پایه قرار گرفته. این وب‌سایت با اشعه ایکس آی‌مک جدید را اسکن کرده که تصویر آن را در ادامه می‌بینید. در این اسکن دو صفحه فلزی دیده می‌شود که بخش عمده قسمت داخلی دستگاه را فراگرفته‌اند.

تقریبا همه قطعات داخلی آی‌مک جدید درون دو نوار افقی در بالا و پایین دستگاه متمرکز شده‌اند. کامپیوتر All-in-One اپل دو قطعه دایره‌ای هم دارد که در نگاه اول شبیه باتری به نظر می‌رسند. این وب‌سایت می‌گوید آی‌مک جدید با چسب کلاسیک اپل مهروموم شده که ظاهرا به بدی چسب مورد استفاده در آیپد نیست.

آی‌مک ۲۴ اینچی اپل با یک جفت فن داخلی خنک می‌شود که هوا را به داخل برد منطقی منتقل می‌کند. گرمای تراشه M1 هم با کمک یک لوله حرارتی مسی و دو گرماگیر کوچک دفع می‌شود. iFixit می‌گوید قطعات داخلی آی‌مک ظاهرا به جای چسب با پیچ در جای خود محکم شده‌اند.

برد منطقی تراشه M1 در مقایسه با تراشه‌های اینتل کوچک‌تر است. با این حال، iFixit متذکر شده که این برد منطقی یک دکمه ناشناخته و سه چراغ LED دارد که کاربرد آن هنوز مشخص نیست. این وب‌سایت فعلا در حال انجام بررسی‌های بیشتر است و به زودی بخش دوم کالبدشکافی آی‌مک ۲۴ اینچی را منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی