ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال افزایش قابل توجه قیمت حافظه رم در بازار جهانی

به گزارش منابع آگاه، احتمالا قیمت حافظه رم مورد استفاده در سیستم‌های کامپیوتری و سایر دستگاه‌ها به زودی افزایش قابل توجهی تا ۲۵ درصد را تجربه خواهد کرد. البته این نخستین باری نیست که چنین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

به گزارش منابع آگاه، احتمالا قیمت حافظه رم مورد استفاده در سیستم‌های کامپیوتری و سایر دستگاه‌ها به زودی افزایش قابل توجهی تا ۲۵ درصد را تجربه خواهد کرد.

البته این نخستین باری نیست که چنین پیش‌بینی‌هایی برای افزایش احتمالی قیمت حافظه رم مطرح می‌شود، ولی این بار ظاهرا وضعیت افزایش قیمت رم نگران‌کننده‌تر از گزارش‌های قبلی است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی «DigiTimes» بر مبنای مقاله‌ای از وب‌سایت «Seeking Alpha»، به نظر می‌رسد قیمت حافظه رم در فصل سوم ۲۰۲۱ با رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی روبرو خواهد بود و برخی از حافظه‌های رم نیز ممکن است رشد ۲۵ درصدی را تجربه کنند.

پیشتر نیز یکی از تحلیلگران ترندفورس پیش‌بینی کرده بود که قیمت حافظه رم ممکن است بین ۲۳ تا ۲۸ درصد همزمان با آغاز فصل دوم ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند.

اگر پیش‌بینی‌های انجام شده واقعیت داشته باشد، زمان حال بهترین زمان خرید خواهد بود. همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش میزان تقاضا برای خرید سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند طی یک سال اخیر، باعث شده بازار برخی قطعات از جمله حافطه رم و تراشه روزهای پررونقی را سپری کند تا جایی که حتی بازار جهانی با مشکل کمبود تراشه روبرو است.

در شرایط کنونی، علاوه بر افزایش تقاضا برای خرید ماژول‌های DRAM، گذر به سمت رم DDR5 هم به مشکلات تولیدکنندگان این قطعه افزوده است. متاسفانه رم تنها قطعه‌ای سیستم‌های کامپیوتری نیست که افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد. مشکل تامین پردازنده نیز باعث شده تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبرو شوند و احتمالا قیمت پردازنده‌ها هم در آینده بیشتر می‌شود.

شرکت‌های متعددی در دنیای سخت‌افزار اقدام به تولید تراشه در سطوح مختلف می‌کنند. از TSMC و سامسونگ به عنوان پیشرفته‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه گرفته تا شرکت‌های کوچک‌تر و با فناوری‌ها و زمینه‌های تخصصی‌، این روزها همه درگیر یک مشکل واحد هستند و آن بحران درخواست بالا و توان اندک تولید تراشه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی