ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا در WWDC 2021 از نسل جدید مک‌بوک پرو رونمایی می‌کند

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل جدید مک‌بوک پرو هستیم و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، اپل احتمالا این محصولات را در رویداد WWDC 2021 در ماه جاری معرفی خواهد کرد. یک منبع موثق حوزه فناوری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل جدید مک‌بوک پرو هستیم و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، اپل احتمالا این محصولات را در رویداد WWDC 2021 در ماه جاری معرفی خواهد کرد.

یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «جان پراسر» که سابقه تقریبا مناسبی در پیش‌بینی محصولات آینده بازار دارد، در حساب توییترش چنین خبری را اعلام کرده. پراسر تنها به چنین گفته‌ای بسنده کرده و اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است.

از مدت‌ها قبل گزارش‌ها به معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی اشاره می‌کنند. این محصولات بیشترین تغییرات ظاهری را از سال ۲۰۱۶ تجربه خواهند کرد و البته به مشخصات فنی قدرتمندتری در مقایسه با محصولات موجود در بازار هم مجهز می‌شوند.

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند، اپل پورت مگ‌سیف را به لپ‌تاپ‌هایش برمی‌گرداند و مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را با پورت HDMI و درگاه کارت حافظه در اختیار خریداران قرار می‌دهد. از سایر قابلیت‌های احتمالی آن‌ها می‌توان به پورت‌های تاندربولت بیشتر و همچنین امکان عرضه در رنگ‌های مختلف اشاره کرد.

نسل جدید مک‌بوک پرو

طبق پیش‌بینی‌ها، اپل تاچ بار را از مک‌بوک پروهای آینده حذف می‌کند و به دوباره به سراغ کلیدهای استاندارد می‌رود. علاوه بر این موارد، احتمالا سیستم خنک‌کننده هم تغییر می‌کند تا متناسب با نسخه بهبودیافته اپل سیلیکون باشد.

نسل جدید اپل سیلیکون که M1X یا M2 نام می‌گیرد، از هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری نسبت به چیپ M1 برخوردار خواهد بود. به گزارش بلومبرگ، مدل‌های جدید مک‌بوک پرو به تراشه جدیدی با ۱۰ هسته پردازشی و ۱۶ یا ۳۲ هسته گرافیکی مجهز می‌شوند و حداکثر از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کنند.

به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» تولید انبوه این محصولات در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود، بنابراین شاید اپل مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را در WWDC 2021 معرفی و آن‌ها را در ماه‌های آینده روانه بازار کند. برای اطلاع از تمام شایعات پیرامون این محصولات می‌توانید این مقاله را بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی