ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«رویول» از نخستین نمایشگر میکرو LED قابل کشش بازار رونمایی کرد

شرکت رویول (Royole) نخستین نمایشگر میکرو LED بسط‌یافتنی یا گسترش‌پذیر (Stretchable) بازار با قابلیت کشش ۱۳۰ درصدی و خم شدن تا ۴۰ درجه را به نمایش گذاشت. نمونه توسعه یافته از این نمایشگر ۲.۷ اینچی، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت رویول (Royole) نخستین نمایشگر میکرو LED بسط‌یافتنی یا گسترش‌پذیر (Stretchable) بازار با قابلیت کشش ۱۳۰ درصدی و خم شدن تا ۴۰ درجه را به نمایش گذاشت.

نمونه توسعه یافته از این نمایشگر ۲.۷ اینچی، نه تنها قابلیت تا شدن و رول شدن را دارد، بلکه می‌تواند به اشکال مختلف سه بعدی فرم بگیرد. شرکت رویول می‌گوید نمایشگرهای قابل کشش میکرو LED می‌توانند برای شیشه‌ جلوی خودروهای هوشمند و همچنین گجت‌های پوشیدنی بسیار کاربرد داشته باشند.

این شرکت اواخر سال ۲۰۱۸ نخستین گوشی تاشو جهان را به بازار عرضه کرد و اکنون نخستین نمایشگر میکرو LED قابل کشش را در جهان به نمایش گذاشته است. رویول ادعا می‌کند فناوری به کار برده شده در توسعه نمایشگر جدید با فرآیند تولید صنعتی سازگار است. در نتیجه ممکن است خیلی طول نکشد تا اولین دستگاه‌های مجهز به این نمایشگر معرفی و به بازار عرضه شوند.

این شرکت در سمپوزیوم Display Week سال ۲۰۲۱ نمایشگر ۲.۷ اینچی با رزولوشن ۹۶ در ۶۰ پیکسل گسترش‌پذیر را با ۱۳۰ درصد قابلیت کشش و تا ۴۰ درجه قابلیت خم شدن به نمایش گذاشت.

گفته می‌شود فناوری نمایشگر میکرو LED قابل کشش می‌تواند تا حداکثر رزولوشن ۱۲۰ پیکسل در اینچ (PPI) را ارائه دهد و همچنین انتقال‌پذیری بسیار بالاتری نسبت به فناوری نمایشگر OLED انعطاف پذیر کنونی ارائه کند. افزایش ۷۰ درصدی قدرت انتقال پذیری نمایشگر جدید این شرکت باعث می‌شود که این فناوری برای استفاده در شیشه جلو خودرو‌های هوشمند و عینک‌های هوشمند بسیار مناسب باشد.

علاوه بر کاربری چنین نمایشگرهایی در صنعت خودروسازی و توسعه گجت‌های پوشیدنی هوشمند، از آن می‌توان برای کاربردهای زیست پزشکی نیز استفاده کرد.

به غیر از شرکت ZTE  که آلفا نوبیا را با نمایشگر گسترش پذیر رونمایی کرد، سایر شرکت‌های فناوری هنوز موفق به توسعه چنین نمایشگرهایی برای گجت‌های پوشیدنی نشده‌اند.

دکتر «بیل لیو»، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت رویول در بیانیه‌ای گفت:

«شرکت رویول در فناوری نمایشگر انعطاف پذیر پیشرو است و این فناوری می‌تواند برای دستگاه‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی،‌ گجت‌های پوشیدنی، کاربردهای پزشکی و صنعت خودرو هوشمند کاربرد داشته باشد.»

رویول اعلام کرده که فناوری جدید در تولید نمایشگر قابل کشش به مرحله تولید انبوه خواهد رسید، اما هنوز زمان شروع تولید را مشخص نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی