ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسیناسیون عمومی
تکنولوژی

وزیر بهداشت: واکسیناسیون عمومی کرونا از تابستان آغاز می‌شود

وزیر بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی مردم در مقابل کرونا از فصل تابستان آغاز می‌شود. همچنین گفته شد که تا پایان خرداد، کلیه گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

وزیر بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی مردم در مقابل کرونا از فصل تابستان آغاز می‌شود. همچنین گفته شد که تا پایان خرداد، کلیه گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص واکسینه می‌شوند و طی همین مدت تزریق اولین دوز واکسن‌های ایرانی در کنار واکسن‌های وارداتی نیز انجام خواهد شد.

«سعید نمکی» همچنین از آمار و ارقام جدید وزارت بهداشت در دوران کرونا نیز پرده برداشت. به گفته نمکی در ایام کرونا، حدود ۳ هزار تخت آی سی یو به بیمارستان‌ها اضافه شده، این در حالیست که تعداد تخت‌های آی سی یو ایجاد شده در طول تاریخ کشور فقط به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ عدد می‌رسد.

نمکی در ادامه گفت: «در طول یکسال، سه هزار تخت اضافه کردیم. ۴۶۰ اکسیژن ساز به بیمارستان های کشور رساندیم. در پیک چهارم بیماری، ۶۶ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان های کشور ارسال کردیم تا نفسی تنگ نشود. این افتخار بود که حتی یک بیمار در پیک چهارم با ویروس انگلیسی، بیرون از بیمارستان ها سرگردان نشد.»

وزیر بهداشت همچنین در ادامه صحبت‌های خود و ارائه آمار و ارقام دوران کرونا افزود: «امسال و سال گذشته هر ماه حدود هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی راه اندازی کردیم. ۱۳ هزار تخت در طول یکسال به ظرفیت بیمارستان ها اضافه می شود. هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی اعم از خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و درمانی افتتاح می شود که در تاریخ کشور نظیر ندارد و چنین رکوردی وجود ندارد. بیشترین تختی که در یک سال راه اندازی می شد، حدود ۴ هزار تخت بوده و اینها در حالی بود که ما در سال گرفتاری در باتلاق کرونا، این اقدامات را انجام دادیم.»

نمکی در انتهای صحبت‌های خود اعلام کرده که او و مجموعه وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند که زودتر از آنچه در سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ اشاره شده، بتوانند فرآیند واکسیناسیون عمومی را به پایان برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza almasi
    reza almasi | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    نمکی نمک نریز

مطالب پیشنهادی