ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ مک بوک پرو m1x
تکنولوژی

انتشار رندرهای مدل ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با طراحی جدید

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل جدید مک‌بوک پروهای اپل هستیم و حتی این احتمال وجود دارد که در کنفرانس WWDC 2021 در همین ماه معرفی شوند. حالا رندرهای مدل ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل جدید مک‌بوک پروهای اپل هستیم و حتی این احتمال وجود دارد که در کنفرانس WWDC 2021 در همین ماه معرفی شوند. حالا رندرهای مدل ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی منتشر شده‌اند که ما را با طراحی احتمالی این لپ‌تاپ قدرتمند آشنا می‌کنند.

اپل سال گذشته میلادی از چیپ M1 و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی به همراه مک‌بوک ایر مجهز به آن رونمایی کرد، اما همچنان مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با پردازنده‌های اینتل در بازار حضور دارند. این موضوع همین امسال تغییر خواهد کرد و قدرتمندترین لپ‌تاپ کوپرتینویی‌ها هم به اپل سیلیکون مجهز خواهد شد که البته قدرتمندتر و سریعتر از گذشته خواهد بود.

این تراشه جدید که احتمالا M1X نام می‌گیرد، در مقایسه با نسخه قبلی‌اش از هسته‌های بیشتری بهره می‌برد. در حقیقت انتظار می‌رود این چیپ میزبان ۱۰ هسته پردازشی و ۱۶ یا ۳۲ هسته گرافیکی باشد. علاوه بر این، حداکثر از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند که پیشرفت قابل توجهی نسبت به چیپ M1 با پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت رم محسوب می‌شود.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

از دیگر قابلیت‌های احتمالی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید می‌توان به پورت‌های تاندربولت بیشتر، پورت HDMI و همچنین درگاه کارت حافظه اشاره کرد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

حالا رندرهای جدید با توجه به همین شایعات طراحی شده‌اند. همانطور که در رندرها مشاهده می‌کنید، با لبه‌های کمتر گرد روبه‌رو هستیم و پورت‌های اضافه هم روی آن به چشم می‌خورند. علاوه بر این، خبری از تاچ بار در آن‌ها نیست و لوگوی مک‌بوک پرو هم زیر نمایشگر به چشم نمی‌خورد.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی موجود در این رندرها به رنگ نقره‌ای و خاکستری به تصویر کشیده شده که با شایعات مطابقت دارد. در حالی که اپل آی‌مک ۲۴ اینچی مجهز به چیپ M1 را در رنگ‌های متنوعی وارد بازار کرده، چنین رویکردی را به احتمال زیاد برای محصولات سری مک‌بوک پرو درنظر نمی‌گیرد و خریداران مک‌بوک ایر جدید می‌توانند از رنگ‌های متنوع لذت ببرند.

باید منتظر ماند و دید در هفته‌های آینده چه اطلاعات بیشتری از این لپ‌تاپ‌ها منتشر می‌شود، البته می‌توانید برای اطلاع از تمام شایعاتی که تا به امروز درباره نسل جدید مک‌بوک پرو منتشر شده، به این مقاله دیجیاتو مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی