ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدرنا از اثربخشی بالای واکسن کرونا خود روی نوجوانان خبر داد

نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا مدرنا برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، از اثربخشی آن خبر می‌دهند. در صورت تایید FDA، این گروه سنی می‌تواند بزودی واکسن مدرنا را دریافت کند. مدرنا با انتشار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا مدرنا برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، از اثربخشی آن خبر می‌دهند. در صورت تایید FDA، این گروه سنی می‌تواند بزودی واکسن مدرنا را دریافت کند.

مدرنا با انتشار بیانیه‌ای از اثربخشی واکسن کرونا برای گروه سنی نوجوان خبر داد. این شرکت قصد دارد از سازمان غذا و دارو ایالات متحده بخواهد که مجوز تزریق واکسن به این گروه سنی را صادر کند تا واکسیناسیون این گروه از اواخر خرداد ماه آغاز شود.

آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد هیچکدام از نوجوانانی که دو دوز واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند، به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند. در این دور آزمایش‌ها ۳۷۳۲ داوطلب در این گروه سنی شرکت کردند. به ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان واکسن کرونا مدرنا تزریق شد و ۲۵ درصد دیگر دارونما دریافت کردند. هیچ یک از نوجوانانی که واکسن کرونا را دریافت کرده بودند به آن مبتلا نشدند، اما در بین گروه دارونما چهار مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

واکسن کرونا مدرنا

مدرنا می‌گوید آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد واکسن این شرکت اثربخشی ۹۳ درصدی با گذشت ۱۴ روز از دریافت دوز اول را نشان می‌دهد.

در حال حاضر واکسن مدرنا برای افراد ۱۸ سال به بالا تجویز می‌شود و اگر این شرکت بتواند مجوز FDA را دریافت کند، گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند بزودی واکسینه شوند. واکسن فایزر ابتدا برای گروه‌های سنی ۱۶ سال به بالا مجوز دریافت کرده بود ولی با تایید FDA استفاده از آن برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال نیز مجاز اعلام شد.

اگرچه آمارها نشان می‌دهند کودکان و نوجوانان کمتر از گروه‌های سنی بزرگسال دچار انواع حاد بیماری کرونا می‌شوند و آمار مرگ و میر در بین این گروه‌های سنی پایین‌تر است،‌ اما در صورت ابتلا می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. با واکسیناسیون این گروه سنی امید آن می‌رود شاید سال آینده تحصیلی برای این دانش آموزان به صورت حضوری برگزار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی