ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

اپل با عبور از سامسونگ، می‌خواهد به بزرگترین خریدار پنل امولد دنیا در ۲۰۲۱ تبدیل شود

اپل امسال با عرضه سری آیفون ۱۳ به بزرگ‌ترین خریدار نمایشگرهای امولد موبایل تبدیل می‌شود و جای سامسونگ را می‌گیرد. با این تغییر، نرخ استفاده از نمایشگرهای منعطف امولد در آیفون‌ها به ۸۰ درصد خواهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

اپل امسال با عرضه سری آیفون ۱۳ به بزرگ‌ترین خریدار نمایشگرهای امولد موبایل تبدیل می‌شود و جای سامسونگ را می‌گیرد. با این تغییر، نرخ استفاده از نمایشگرهای منعطف امولد در آیفون‌ها به ۸۰ درصد خواهد رسید.

بر اساس گزارش جدید وب‌سایت «دیجی‌تایمز»، اپل پارسال تمام خانواده آیفون ۱۲ را به نمایشگرهای امولد مجهز کرد و امسال هم برای خانواده آیفون ۱۳ همین رویه را در پیش می‌گیرد. این وب‌سایت با استناد به آمارهای شرکت تحقیقاتی Omdia می‌گوید اپل احتمالا امسال ۱۶۹ میلیون پنل آیفون خواهد خرید، در حالی که پارسال ۱۱۴ میلیون پنل خریده بود.

این شرکت تحقیقاتی انتظار دارد که میزان خرید پنل‌های امولد از ۱۵۲ میلیون در سال گذشته به ۱۵۷ میلیون در سال جاری برسد. سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۲۱ همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های امولد آیفون خواهد بود که احتمالا ۱۱۰ میلیون نمایشگر را به دست این شرکت می‌رساند. از مابقی عدد اعلام‌شده ۵۰ میلیون توسط ال‌جی و ۹ میلیون توسط BOE تامین می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، امسال هم مثل پارسال همه مدل‌های سری آیفون ۱۳ از پنل امولد استفاده می‌کنند، اما فقط مدل‌های رده بالای پرو و پرو مکس به فناوری LTPO مجهز می‌شوند. پنل‌های LTPO نه تنها نرخ نوسازی را بالا می‌برند، بلکه مصرف انرژی را کاهش داده و به بهبود عملکرد قابلیت‌هایی مثل صفحه همیشه روشن هم کمک می‌کنند.

از سال گذشته در شایعات گفته شده که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پروموشن پشتیبانی خواهند کرد. طبق گزارش‌ها، این شرکت پارسال هم تا یک قدمی استفاده از فناوری LTPO در سری آیفون ۱۲ رفت اما تصمیم گرفت تمرکز پرچمداران قبلی خود را روی 5G بگذارد و این ویژگی را به فاکتور اصلی فروش آن‌ها تبدیل کند.

تحلیلگر و فعال حوزه نمایشگرها، «راس یانگ» چندی پیش تایید کرده بود که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس بالاخره امسال با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO راهی بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی