ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت TSMC احتمالا تولید چیپ A15 Bionic را برای آیفون ۱۳ شروع کرده است

اپل امسال برخلاف سال گذشته، ظاهرا گوشی‌های سری آیفون ‍۱۳ را طبق برنامه معرفی و روانه بازار می‌کند. حالا طبق گزارشی جدید، شرکت TSMC‌ تولید چیپ A15 Bionic را برای گوشی‌های آینده کوپرتینویی‌ها آغاز کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

اپل امسال برخلاف سال گذشته، ظاهرا گوشی‌های سری آیفون ‍۱۳ را طبق برنامه معرفی و روانه بازار می‌کند. حالا طبق گزارشی جدید، شرکت TSMC‌ تولید چیپ A15 Bionic را برای گوشی‌های آینده کوپرتینویی‌ها آغاز کرده است.

اپل برای اولین بار از چیپ A14 Bionic در آیپد ایر ۴ استفاده کرد و سپس این تراشه در آیفون ۱۲ ظاهر شد. A14 Bionic اولین تراشه کوپرتینویی‌ها با لیتوگرافی ۵ نانومتری محسوب می‌شود که البته نسل بعدی‌اش هم با همین لیتوگرافی به تولید می‌رسد، هرچند فرایند ساخت پیشرفته‌تر خواهد بود تا در کنار بهبود عملکرد، مصرف انرژی‌اش هم کمتر شود.

انتظار می‌رود آیفون ۱۳ سپتامبر یا شهریور ماه از راه برسد. شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی کارخانه‌های تامین‌کننده قطعات اپل باعث شد این شرکت پس از سال‌ها، جدیدترین آیفون‌ها را دیرتر از همیشه معرفی و روانه بازار کند. با این حال امسال با واکسیناسیون گسترده در چین و همچنین تلاش برای ادامه واکسیناسیون در کشورهای اطراف مانند تایوان، انتظار نمی‌رود آیفون‌های جدید دیرتر از گذشته معرفی شوند.

چیپ A15 Bionic تنها ویژگی جدید برای گوشی‌های سری آیفون ۱۳ نخواهد بود و طبق گزارش‌ها، با بهبودهای زیادی مواجه خواهیم شد. اگرچه این تراشه موجب افزایش قدرت و شارژدهی باتری این محصولات می‌شود، اما اپل می‌خواهد به سراغ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هم در مدل‌های پرو برود.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین اپل باید به سراغ باتری بزرگتری برود یا از فناوری جدیدی برای نمایشگر استفاده کند. طبق شایعات، کوپرتینویی‌ها از نمایشگر LTPO برای مدل‌های پرو آیفون ۱۳ استفاده خواهند کرد که در کنار مصرف انرژی کمتر، احتمالا قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را هم به گوشی‌های اپل می‌آورد. در کنار این موارد، اندازه ناچ نمایشگر هم کوچکتر خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی، استفاده از سنسورهای جدید برای دوربین است که در کنار بهبود عملکرد دوربین گوشی‌های سری آیفون ۱۳، ضخامت آن‌ها را هم افزایش می‌دهد. همچنین احتمالا با ماژول بزرگتری برای دوربین‌ها مواجه خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی