ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

شکایت واتس‌اپ از هند: قوانین شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی را نقض می‌کند

درگیری واتس‌اپ با دولت هند وارد فاز جدیدی شده، چرا که این شرکت با ثبت شکایتی قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی را ناقض رمزنگاری و حریم خصوصی کاربران می‌داند. ظاهرا دولت هند با این قوانین می‌تواند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

درگیری واتس‌اپ با دولت هند وارد فاز جدیدی شده، چرا که این شرکت با ثبت شکایتی قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی را ناقض رمزنگاری و حریم خصوصی کاربران می‌داند. ظاهرا دولت هند با این قوانین می‌تواند درخواست ردیابی منشأ پیام‌های واتس‌اپ را داشته باشد و این مسئله بستر سوءاستفاده‌های جدی را به وجود خواهد آورد.

به گزارش رویترز، قوانین جدید هند واتس‌اپ را وادار به شکستن رمزنگاری سرتاسری می‌کند تا در صورت درخواست مقامات امکان ردیابی فرستندگان و گیرندگان پیام‌ها وجود داشته باشد. واتس‌اپ می‌گوید این قانون برخلاف حقوق حریم خصوصی هند است.

قوانین جدید که با نام «دستورالعمل‌های واسطه و اصول اخلاقی رسانه‌های دیجیتال» شناخته می‌شود، در ماه فوریه رونمایی شد. به ادعای وزیر فناوری اطلاعات هند، دولت با این قوانین می‌خواهد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را مسئولیت‌پذیرتر کند. در بخشی از این قوانین به همکاری با دولت به منظور حذف محتوا یا کمک به تحقیقات حوزه فضای مجازی هم اشاره شده است.

البته قوانین هند فقط واتس‌اپ را هدف قرار نداده و برای همه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از جمله تلگرام و سیگنال هم اجرا خواهد شد. این شرکت حالا در شرایطی شکایت خود را به ثبت رسانده که به خاطر فشار دولت هند مجبور شده اجرای قوانین جدید حریم خصوصی را برای کاربران هندی تعلیق کند.

واتس‌اپ با انتشار بیانیه‌ای درباره مقررات جدید دولت هند گفت این قوانین می‌تواند به شکل جدی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد: «الزام به ردیابی پیام‌ها مثل این است که از ما بخواهند اثر انگشت همه پیام‌های واتس‌اپ را ثبت کنیم. این اتفاق رمزنگاری دوطرفه را از بین می‌برد و حریم خصوصی مردم را زیر پا می‌گذارد.» این شرکت تاکید کرده که در قبال محافظت از حریم خصوصی پیام‌های کاربران متعهد است و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در چارچوب قانون به نفع کاربران عمل کند.

از آن سو یکی از مقامات دولت هند می‌گوید واتس‌اپ می‌تواند روشی برای ردیابی اطلاعات غلط پیدا کند و دولت از این شرکت نخواسته که رمزنگاری خود را بشکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی