ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توانیر استخراج رمزارز
تکنولوژی

هشدار توانیر به مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز: فعالیت‌های خود را متوقف کنید

شرکت توانیر با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند هشدار داد به سرعت فعالیت‌های خود را تا پایان شهریورماه سال جاری متوقف کنند در غیر این ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

شرکت توانیر با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند هشدار داد به سرعت فعالیت‌های خود را تا پایان شهریورماه سال جاری متوقف کنند در غیر این صورت علاوه بر قطع اشتراک برق و توقیف تجهیزات، خسارات وارده به شبکه برق از آن‌ها گرفته خواهد شد.

شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، باتوجه به مفاد قرارداد مجوزهای مراکز استخراج‌کنندگان رمزارز مبتنی بر اولویت‌بندی و توقف برق در زمان‌های ضروری، اطلاعیه‌ای را منتشر کرده و در آن به انعقاد قرارداد ۵۰ مرکز استخراج رمزارز با قدرت مصرفی ۲۰۹ مگاوات در ۱۴ استان با صنعت برق اشاره کرده است. این قرارداد مطابق مجوزهای صادره از وزارت صمت بوده که اجازه فعالیت به این مراکز استخراج رمزارز را در چهارچوب مقررات می‌دهد.

براساس مفاد قرارداد، در دوران اوج مصرف برق طی فصل تابستان، اولویت اول صنعت برق، ‌تامین برق مراکز حیاتی و حساس است، از همین روی تمامی مراکز استخراج قانونی رمزارز از ابتدای خرداد مصرف برق خود را متوقف کرده و این خاموشی تا شهریورماه و پس از کاهش نیاز مصرف شبکه بایستی ادامه داشته باشد.

توانیر در ادامه این اطلاعیه به مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز هشدار داده تا فعالیت خود را متوقف کنند:

«باتوجه به شرایط بیماری فراگیر کرونا که استمرار تامین برق برای تمامی بخش‌ها وضعیت حیاتی به خود گرفته است،‌ مجددا به‌تمامی مصرف‌کنندگان غیرمجاز رمزارز که به‌صورت مخفیانه و با سوءاستفاده از اشتراک برق مردم، این انرژی حیاتی را می‌بلعند، هشدار داده می‌شود به‌سرعت فعالیت‌های خود را متوقف کرده و تا پایان شهریور سال جاری به‌هیچ‌وجه دستگاه‌های خود را روشن نکنند.»

آن طور که توانیر اعلام کرده، طبق هماهنگی به عمل‌آمده با دستگاه قضایی، قطع اشتراک برق، توقیف تمامی تجهیزات و دریافت خسارات وارده به شبکه برق در انتظار متخلفین خواهد بود. از مردم نیز خواسته شده تا در صورت اطلاع از مراکز تولید و استخراج غیرقانونی رمزارز، با با اطلاع‌رسانی در سامانه سمات پاداش دریافت کنند.

همچنین در این اطلاعیه از مراکز غیرقانونی خواسته شده تا در طول این مدت نسبت به اخذ مجوز قانونی و بهره‌مندی از مشوق‌های تعرفه‌ای پس از دوران اوج مصرف اقدام کنند.

گفتنی است صبح امروز رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت دستور داد فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارز اعم از قانونی و غیرقانونی تا پایان شهریورماه متوقف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    من همین الان یکیشو میگم: مسجد محل!

مطالب پیشنهادی