ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل رده بالای مک مینی با اندازه کوچک‌تر و شارژر مغناطیسی تولید می‌شود

بلومبرگ هفته پیش اعلام کرد که اپل مشغول کار روی نسخه پیشرفته‌ای از مک مینی با درگاه‌های اضافه و تراشه اپل سیلیکون جدید، M1X است که روی مک‌بوک پرو بعدی هم استفاده خواهد شد. حالا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

بلومبرگ هفته پیش اعلام کرد که اپل مشغول کار روی نسخه پیشرفته‌ای از مک مینی با درگاه‌های اضافه و تراشه اپل سیلیکون جدید، M1X است که روی مک‌بوک پرو بعدی هم استفاده خواهد شد. حالا رندرهای جدیدی از این دستگاه افشا شده که اولین نگاه ما به کامیپوتر کوچک اپل را فراهم می‌کند.

رندرهای حاضر توسط «ایان زلبو» با همکاری «جان پراسر» ساخته و در ویدیوی جدید کانال یوتیوب Front Page Tech منتشر شده است. مک مینی جدید در این رندرها تا حد زیادی شبیه نسخه موجود است اما از نظر اندازه کوچک‌تر خواهد بود.

به گفته پراسر، مدل رده بالای مک مینی از همان درگاه‌هایی بهره می‌برد که روی مک مینی اینتل وجود دارند. این درگاه‌ها شامل چهار درگاه تاندربولت، دو درگاه USB-A، اترنت و HDMI هستند. تغییر بعدی احتمالا به طراحی ظاهری این دستگاه برمی‌گردد که ظاهرا قرار است در بالای بدنه روی صفحه آلومینیومی از پوشش «پلکسی‌گلس» استفاده شود.

پراسر بر اساس شنیده‌های خود می‌گوید اپل در حال آزمایش نوعی طراحی دو رنگ برای مک مینی است که تا حدی شبیه آی‌مک ۲۴ اینچی خواهد بود. این دستگاه هم مثل آی‌مک جدید انرژی خود را از یک رابط مغناطیسی دریافت می‌کند که اگر دستگاه رنگی شود، باید منتظر نسخه‌های رنگی آن باشیم. افزون بر این، استفاده از شارژر مغناطیسی به معنای وجود پاور خارجی خواهد بود. اپل در آی‌مک هم چنین رویکردی را در پی گرفت و با این کار حتی درگاه اترنت را روی پاور این دستگاه قرار داد.

اپل پارسال مک مینی را با تراشه M1 به‌روز و روانه بازار کرد ولی مدل‌های اینتلی این دستگاه همچنان در بازار موجود هستند. بلومبرگ پیش‌تر در گزارشی گفته بود این احتمال وجود دارد که اپل به کلی عرضه مدل رده بالای مک مینی را لغو کند، اما در نهایت مدل‌های موجود با پردازنده اینتل را با تراشه‌های اپل سیلیکون تعویض خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی