ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

 اپل روی گلس باریک‌تر و مقاوم‌تر برای نمایشگر آیفون کار می‌کند

مستندات پتنت اپل نشان می‌دهد این شرکت مشغول کار روی گلس نمایشگر گوشی‌های آیفون است که با ساختاری ویژه در قسمت لبه‌های نمایشگر، باریک‌تر و مقاوم‌تر از نمونه‌های قبلی خواهد بود. گوشی‌های هوشمند آیفون نیز ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

مستندات پتنت اپل نشان می‌دهد این شرکت مشغول کار روی گلس نمایشگر گوشی‌های آیفون است که با ساختاری ویژه در قسمت لبه‌های نمایشگر، باریک‌تر و مقاوم‌تر از نمونه‌های قبلی خواهد بود.

گوشی‌های هوشمند آیفون نیز مانند سایر موبایل‌های بازار مجهز به گلس نمایشگر هستند که وظیفه اصلی آن، محافظت از نمایشگر دستگاه در مقابل ضربه یا خراشیدگی است.

با توسعه دستگاه‌هایی با نمایشگر دارای انحنا، طراحی گلس برای چنین دستگاه‌هایی با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است. از سوی دیگر تولید گلس‌های باریک اما مقاوم یکی دیگر از موضوعاتی است که تولیدکنندگان به آن توجه نشان می‌دهند.

پتنت ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده از توسعه گلس با فناوری متفاوت تولید در قسمت‌های لبه آن اشاره دارد که نه تنها دارای مقاومت خوبی است، بلکه ضخامت آن نیز نسبت به نمونه‌های فعلی کاهش خواهد یافت.

راهکار اپل برای نمایشگرهای دارای انحنا، استفاده ترکیبی از گلس‌ متفاوت در قسمت اصلی و لبه‌های دستگاه است. بدین شکل که پوشش شیشه‌ای در قسمت وسط نمایشگر می‌تواند نازک‌تر در نظر گرفته شود و برای لبه‌ها پوشش دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

به عنوان مثال، اپل می‌تواند گلس از جنس سرامیک شیلد را برای قسمت اصلی و از گلس با جنس دیگری برای لبه‌های کناری استفاده کند.

اپل در مستندات پتنت اعلام کرده که در نهایت گلس دستگاه یکدست و بدون هیچ گونه نشانه‌ای از شکاف یا تفاوت در جنس شیشه به نظر خواهد رسید.

اپل روش‌های مختلفی را برای یکپارچه‌سازی گلس محصولات خود تاکنون به ثبت رسانده و این نخستین باری نیست که به چنین موضوعاتی توجه نشان می‌دهد. ولی پتنت جدید از نظر یکپارچگی جنس گلس به کار رفته با بقیه پتنت‌ها تفاوت‌هایی دارد. این پتنت ممکن است برای آیفون تاشو اپل نیز کاربرد داشته باشد.

درنهایت باید دید آیا پتنت اپل به مرحله تولید و اجرا خواهد رسید یا در حد ایده باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی