ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

آمازون درنهایت MGM را با پرداخت مبلغ ۸.۴۵ میلیارد دلار خریداری می‌کند

آمازون درنهایت بر سر خرید شرکت فیلمسازی «مترو گلدوین مایر» (MGM) با مبلغ ۸.۴۵ میلیارد دلار به توافق رسید. این قرارداد می‌تواند موفقیت‌های قابل توجهی را برای آمازون به دنبال داشته باشد. اخبار مربوط به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

آمازون درنهایت بر سر خرید شرکت فیلمسازی «مترو گلدوین مایر» (MGM) با مبلغ ۸.۴۵ میلیارد دلار به توافق رسید. این قرارداد می‌تواند موفقیت‌های قابل توجهی را برای آمازون به دنبال داشته باشد.

اخبار مربوط به این خرید از چند هفته پیش به گوش می‌رسید و حالا طبق اعلام این دو شرکت، طرفین توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند. همانطور که گفته شد خرید MGM یک موفقیت قابل توجه برای آمازون محسوب می‌شود زیرا سرویس «پرایم ویدیو» صاحب مجموعه جدیدی خواهد شد که شامل حدود چهار هزار فیلم و هفده ساعت برنامه‌های تلویزیونی است و این موضوع به آمازون کمک زیادی می‌کند تا رقابت با سرویس‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس را جدی‌تر از قبل دنبال کند.

شاید کمپانی MGM بیشتر به دلیل حق امتیاز فیلم‌های James Bond و Rocky مشهور باشد، اما مجموعه آن گستره وسیعی از فیلم‌های کلاسیک مانند 12 Angry Men و سریال‌های تلویزیونی جدید مانند The Handmaid’s Tale و وایکینگ‌ها را شامل می‌شود. به گفته آمازون، قرارداد بین دو شرکت باعث می‌شود کاربران دسترسی بیشتری به آثار MGM داشته باشند.

آمازون

هر چند تجارت رسانه‌ای آمازون تاکنون بخش نسبتا کمی از امپراتوری کلی آن را تشکیل می‌دهد، اما هنوز هم سالانه میلیاردها دلار برای محتوای خود هزینه می‌کند. از ۲۰۰ میلیون نفری که در سراسر جهان مشترک سرویس آمازون هستند، بیش از ۱۷۵ میلیون نفر در سال گذشته این سرویس پخش ویدیو را انتخاب کرده‌اند. بنابراین افزودن محتواهای جدید برای هر دو طرف می‌تواند مزیت داشته باشد.

گزارش‌های مربوط به خرید احتمالی MGM توسط آمازون برای اولین بار در اواخر ماه اردیبهشت منتشر شده بود. در آن زمان، گزارش شده بود که «مایک هاپکینز» معاون ارشد پرایم ویدیو و استودیوی آمازون در حال مذاکره برای انجام این معامله بوده و مبلغ ۹ میلیارد دلار را برای خرید MGM به این شرکت ارائه کرده است.

فروش MGM در زمانی صورت می‌گیرد که سایر شرکت‌ها نیز برای رقابت با سرویس‌های اکران آنلاین قصد دارند محتوای خود را تقویت کنند. به همین منظور اخیرا کمپانی AT&T از توافق گسترده‌ای برای ادغام «وارنر مدیا» با شبکه «دیسکاوری» خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی