ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بنتلی بنتایگا S معرفی شد؛ نسخه‌ای اسپرت‌تر برای لذت بردن از رانندگی در جاده

پس از معرفی نسخه فیس‌لیفت بنتایگا و بنتایگا اسپید، حالا نوبت به رونمایی از نسخه S این شاسی‌بلند لوکس رسیده است. این نسخه در مقایسه با بنتایگای استاندارد خصوصیات اسپرت‌تری دارد، اما در رده‌ای پایین‌تر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پس از معرفی نسخه فیس‌لیفت بنتایگا و بنتایگا اسپید، حالا نوبت به رونمایی از نسخه S این شاسی‌بلند لوکس رسیده است. این نسخه در مقایسه با بنتایگای استاندارد خصوصیات اسپرت‌تری دارد، اما در رده‌ای پایین‌تر از نسخه 12 سیلندر اسپید قرار می‌گیرد. بنتلی می‌گوید این نسخه برای مشتریانی توسعه یافته که به دنبال لذت بردن از رانندگی با بنتایگا در مسیرهای آسفالته و هموار هستند.

یکی از وجود تمایز بنتایگا S، سیستم سواری داینامیک (Bentley Dynamic Ride) است. این سیستم در حقیقت سامانه‌ای فعال برای جلوگیری از واژگونی خودرو است که در همکاری با سیستم 48 ولتی انجام وظیفه می‌کند.

به گفته بنتلی سیستم سواری داینامیک در نوع خود اولین به شمار می‌رود. این سیستم هنگام عبور از یک پیچ، در عرض 0.3 ثانیه تا 1300 نیوتن متر گشتاور را در جهت مختلف نیروهای جانبی اعمال می‌کند تا از واژگونی خودرو جلوگیری شود. خودروساز انگلستانی تاکید کرده این سیستم در بنتایگا S به صورت استاندارد عرضه شده و پایداری کابین و بیشترین میزان چسبندگی تایرها را تضمین می‌کند.

حالت رانندگی اسپرت، دیگر ویژگی اختصاصی بنتایگا S است. همانطور که می‌توان حدس زد، با انتخاب این حالت واکنش خودرو به پدال گاز سریع‌تر و خشن‌تر شده و فرمان نیز حس بهتری را به راننده انتقال می‌دهد؛ همچنین سیستم تعلیق نیز تا 15 درصد سفت‌تر می‌شود. تنظیم مجدد سیستم تورک وکتورینگ (توزیع بهینه گشتاور) و اگزوز اسپرت از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور لوکس در حالت استاندارد به شمار می‌روند.

با وجود بروزآوری‌های صورت گرفته در بخش تعلیق و اگزوز، در زیر کاپوت بنتایگا S تغییر خاصی دیده نمی‌شود. نیروبخش این نسخه از بنتایگا همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربو است که می‌تواند 542 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید کند. صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) این خودرو در 4.4 ثانیه محقق شده و حداکثر سرعت آن 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت است. بنتلی اعتقاد دارد با رانندگی ملایم، بنتایگا S با پاک پر تا 406 مایل (654 کیلومتر) مسافت را پشت سر می‌گذارد.

اما بنتلی بنتایگا S از لحاظ ظاهری هم تفاوت‌هایی با سایر اعضای خانواده خود دارد. در این نسخه آینه‌های جانبی و زه روی درها به رنگ مشکی بوده و چراغ‌های جلو و عقب درون قابی با شیشه مات جا خوش کرده‌اند. اسپویلر بزرگ انتهای سقف و خروجی‌های اگزوز دوگانه در طرفین سپر هم مخصوص این نسخه هستند، ضمن اینکه نشان S هم روی قسمت‌های مختلف بدنه نصب شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arash
    arash | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    این همه زحمت کشیدید یه پکیج هیبرید هم روش سوار می‌کردید.

مطالب پیشنهادی