ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سر طراح ب‌ام‌و: با دیدن جلوپنجره از نزدیک، نظرتان عوض می‌شود

‌دپارتمان طراحی ب‌ام‌و این روزها به خاطر نمای ظاهری محصولاتی مثل سری 4 و M4 جدید زیر فشارهای سنگینی قرار دارد، چرا که از دید شمار زیادی از منتقدین و کاربران شبکه‌های اجتماعی جلوپنجره این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

‌دپارتمان طراحی ب‌ام‌و این روزها به خاطر نمای ظاهری محصولاتی مثل سری 4 و M4 جدید زیر فشارهای سنگینی قرار دارد، چرا که از دید شمار زیادی از منتقدین و کاربران شبکه‌های اجتماعی جلوپنجره این مدل‌ها زشت و بدترکیب بوده و اصالت باواریایی‌ها را زیر سوال برده است. با وجود این، مدیران طراحی برند و گروه ب‌ام‌و اعتقاد دارند جلوپنجره جدید در نوع خود زیبا است و باید آن را ستود!

در مصاحبه اخیری که وبسایت BMWblog با دوماگوج دوکج (Domagoj Dukec) و آدرین ون هویدونک (Adrian Van Hooydonk) انجام داده، آقای دوکج گفته خودروها و سایر آیتم‌ها را باید از نزدیک و به طور شخصی تجربه کرد. وی در این رابطه گفته:

«ما معتقدیم مشتریان اگر M3 و M4 را از نزدیک و در دنیای واقعی ببینند، نظرشان درباره جلوپنجره جدید متفاوت خواهد بود.»

شاید صحبت‌های آقای دوکج تا حدودی درست باشد، زیرا برخی نشریات پس از بررسی M4 و M3 به تمجید از سبک طراحی آنها پرداخته و شجاعت طراحان ب‌ام‌و را ستایش کرده‌اند.

نکته جالب اینکه سر طراح جوان ب‌ام‌و در مصاحبه با BMWblog پا را فراتر نهاده و گفته تغییرات در المان‌های نمادین امری ضروری در گذر زمان است و این اتفاق باید بیفتد. به همین خاطر است که در کنار افزایش ابعاد جلوپنجره در سال‌های اخیر، المان چراغ‌های اصلی دوقلو نیز به تدریج حذف شده است.

چنین رویه‌ای سبب شده المان محبوب Hofmeister kick (مربوط به طراحی خاص ستون C) نیز که از دهه 60 میلادی جزو مشخصه‌های بارز محصولات ب‌ام‌و است، در معرض خطر حذف شدن قرار بگیرد.

ناگفته نماند روند رشد ابعاد جلوپنجره محصولات ب‌ام‌و پس از معرفی کراس‌اوور X7 و فیس‌لیفت سری 7 شتاب بیشتری به خود گرفت و در نسل اخیر سری 4 و M3 به اوج رسید. با توجه به روند موجود به نظر می‌رسد مدل‌های آتی خودروساز باواریایی نیز با چنین جلوپنجره حجیمی راهی بازار خواهند شد، امری که می‌تواند شکاف و دو دستگی را در بین طرفداران ‌ب‌ام‌و بیشتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Milad
    Milad | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    اره از نزدیک به مراتب زشت تره

  • aref
    aref | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    یجوریه، طول میکشه آدم عادت کنه

  • thepjt
    thepjt | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    خدایی این که زشت هست یا زیبا به کنار .... چیزی که تو این تصاویر به شدت تو ذوق میزنه اینه که اصلا برای پلاک اتوموبیل فکر نشده .... انگار که طراحان یادشون رفته بوده که اصلا قرار هست که روی جلو پنجره پلاک هم نصب بشه ...
    و بعد که تولید کردند و دیدند جای پلاک نداره ، دقیقه نود اومده اند و یک پلاک جلوی ماشن و وسط اون جلو پنجره پیچ کرده اند !
    و پلاک ، به عنوان یک چیز زائد به اتوموبیل چسبیده .. و اصلا جای پلاک در طراحی دیده نشده ( جوری که با هماهنگی و زیبایی در کنار بقیه اجزا بنشینه )
    انصافا منتقدین راست گفته اند .... سالهای پیش بسیار طراحی زیبا تر و پخته تری داشت ..

    البته اینو هم بگما ، به خدا اگر همین ماشین رو با همین طرح بد بهم بدند من بال میزنم و ذوق مرگ میشم .. 😂 😀 ..

    حیفم میاد میبینیم که این شرکت ها هم مثل کشـور ما پسرفت میکنند ..

مطالب پیشنهادی