ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجوز پرواز دو پهپاد پستچی در کیش صادر شد؛ ارسال مرسولات با «هادی» و «هدی»

پس از گذشت یک سال و نیم از سورپرایز وزیر ارتباطات و رونمایی از اولین پهپاد پستچی کشور، مجوز پرواز دو فروند پهپاد برای پرواز در کیش صادر شد تا از این پس برخی از ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۶

پس از گذشت یک سال و نیم از سورپرایز وزیر ارتباطات و رونمایی از اولین پهپاد پستچی کشور، مجوز پرواز دو فروند پهپاد برای پرواز در کیش صادر شد تا از این پس برخی از خدمات پستی این منطقه توسط دو پهپاد به نام‌های «هادی» و «هدی» صورت پذیرد.

آذرماه سال 98 بود که وزیر ارتباطات خبر از یک سورپرایز بزرگ داد و با وجود گمانه‌زنی‌های مختلف درباره آن شاهد رونمایی از پهپادی بودیم که وظیفه حمل بسته‌های پستی را برعهده داشت تا به گفته جهرمی انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و... را انجام دهد. اما همان زمان سوالاتی درباره عملی بودن این پروژه مطرح شده بود که آیا در فضای شلوغ و پر ازدحام کلان شهرهایی مانند تهران آیا این پهپادها می‌توانند برای ارسال مرسولات پستی مورد استفاده قرار گیرند؟

اما با وجود گذشت یک و نیم سال از آن ماجرا، سرنوشت پهپاد مذکور که طی ماجراهایی «سجاد» نام‌گذاری شده بود، مشخص نشد و اکنون از دو پهپاد جدید با نام‌های «هدی» و «هادی» که توانایی جابه جایی 10 کیلو بار را دارد، رونمایی شده که قرار است در کیش پرواز کنند و مرسولات پستی را به مقصد برسانند. مجوزهای پرواز این دو پهپاد برای دو منطقه خاص این شهر یعنی از اداره پست کیش به منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه شریف، صادر شده است.

پهپاد پستچی

وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از پروژه‌های زیرساختی شرکت پست به اضافه شدن این دو پهپاد به سیستم پستی کشور اشاره کرد و گفت: «این دو پهپاد اولین پهپادهایی هستند که در سیستم پرواز کشور مجوز پرواز گرفته‌اند و زیرساخت حقوقی‌شان نیز دایر شده است.»

به گفته آذری جهرمی، گرفتن مجوز برای فعالیت این طرح ها ۲ سال طول کشیده و لازم است مجموعه قوانین در این زمینه تا حدودی تسهیل شود. همچنین ۳۰۰ پهپاد دیگر در انتظار مجوز هستند.

در حاشیه این مراسم قرار بود ۲ پهپاد پستچی از مقابل اداره پست مرکزی جزیره کیش به صورت پایلوت پاکت‌های نامه را به ۲ نقطه شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه صنعتی شریف در این شهر منتقل کنند که به دلیل وزش باد شدید به زمان دیگری موکول شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mahdi Norouzi
    Mahdi Norouzi | ۷ خرداد ۱۴۰۰

    ناموسا شوخیه دیگه؟!!!

  • molavy
    molavy | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    افتتاح های دم آخری کاملا نمایشی، هش سال هیچ غلطی نکردید

  • Mahdi Norouzi
    Mahdi Norouzi | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    خار و مادر اسم گذاری خخخخ بابا جمع کنین این کاراتونو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی