ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها به اینستاگرام اضافه شد

کاربران اینستاگرام از این پس می‌توانند با فعال کردن قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازدیدهای محتوای ویدیویی، چنین داده‌هایی را از دید بقیه پنهان کنند. در این صورت تعداد لایک‌ها و بازدیدها تنها برای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

کاربران اینستاگرام از این پس می‌توانند با فعال کردن قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازدیدهای محتوای ویدیویی، چنین داده‌هایی را از دید بقیه پنهان کنند. در این صورت تعداد لایک‌ها و بازدیدها تنها برای صاحب حساب کاربری نمایش داده می‌شود.

برخی کاربران تمایل ندارند که مخاطبانشان در اینستاگرام بتوانند تعداد لایک‌ها و بازدید‌های محتوای ویدیویی پست‌های منتشر شده آنها را مشاهده کنند. قابلیت جدید اضافه شده به این شبکه اجتماعی، نیاز این کاربران را مرتفع خواهد کرد. به زودی همین قابلیت در اختیار کاربران فیسبوک نیز قرار می‌گیرد.

اینستاگرام مدت‌هاست روی توسعه این قابلیت جدید کار می‌کند. انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا در سال ۲۰۱۷ در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیده بود که تعداد لایک‌ها و بازدید‌ پست‌ها می‌تواند از نظر روانی به سلامت گروه‌های سنی جوان آسیب جدی وارد کند و آن را به عنوان یکی از مخرب‌ترین عوامل تاثیرگذار در سلامت جوانان رتبه بندی کرده بود.

کارشناسان می‌گویند امکان مخفی شدن تعداد لایک‌ها در پست‌های اینستاگرام به کاهش اضطراب و فشارهای اجتماعی برای برخی از کاربران اینستاگرام و فیسبوک کمک می‌کند.

سخنگوی اینستاگرام در این رابطه می‌گوید:

«امکان حذف تعداد لایک را مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم آیا ممکن است تجربه کاربری افراد در اینستاگرام تغییر کند یا خیر. نتایج بررسی‌ها نشان می‌داد که مخفی شدن تعداد لایک برای برخی کاربران مفید و برای برخی آزاردهنده است. برخی کاربران از طریق مشاهده تعداد لایک‌ها می‌توانند به میزان محبوبیت بعضی پست‌ها پی ببرند.»

درنهایت این شبکه اجتماعی تصمیم گرفت امکان حذف تعداد لایک‌ها را به اینستاگرام و فیسبوک اضافه کند. در حال حاضر کاربران اینستاگرام به راحتی می‌توانند بنا به نیاز خود از طریق بخش تنظیمات، قابلیت مخفی کردن تعداد لایک و بازدید‌ها را فعال کنند.

با فعال شدن این گزینه، سایر کاربران نمی‌توانند تعداد لایک‌ها و تعداد بازدید‌های پست‌های ویدیویی را مشاهده کنند و این اطلاعات تنها برای صاحب حساب کاربری اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

همین قابلیت از چند هفته آینده برای کاربران فیسبوک نیز فعال خواهد شد. فیسبوک نخستین بار امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را در سال ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HAMID SAED 1992
    HAMID SAED 1992 | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    عالیه

مطالب پیشنهادی