ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

داج خودروهای عضلانی را در عصر الکتریکی از نو اختراع می‌کند

کمپانی دوج یا با تلفظ صحیح‌تر داج (Dodge) وعده داده در عصر خودروهای الکتریکی نیز به مدل‌های عضلانی وفادار باقی مانده و این دسته از خودروها را از نو اختراع می‌کند. مت مک‌آلئیر (Matt McAlear) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

کمپانی دوج یا با تلفظ صحیح‌تر داج (Dodge) وعده داده در عصر خودروهای الکتریکی نیز به مدل‌های عضلانی وفادار باقی مانده و این دسته از خودروها را از نو اختراع می‌کند. مت مک‌آلئیر (Matt McAlear) مدیر فروش این کمپانی اخیرا در مصاحبه با نشریه Muscle Cars and Trucks  در این رابطه گفته:

«همه می‌دانند برقی‌سازی در راه است و ما تا جایی که برای داج امکان دارد، خودروهای عضلانی را بازآفرینی خواهیم کرد. من درباره مسیری که آینده به آن منتهی می‌شود، خیلی هیجان‌زده هستم، ولی در حال حاضر همه از مراسم خداحافظی لذت می‌برند! این فریاد شادی پایانی است.»

شاید بدانید دهه‌های 60 و 70 میلادی عصر طلایی خودروهای عضلانی بودند. با آنکه از آن دوران به بعد محبوبیت چنین مدل‌هایی به خاطر عواملی مثل مصرف سوخت بالا، پیشرفت‌های تکنولوژیک و فاصله گرفتن از سوخت‌های فسیلی رو به افول گذاشته، ولی عشق به خودروهای عضلانی در دل آمریکایی‌ها کماکان زنده مانده و آنها شیفته این دسته از اتومبیل‌ها هستند.

احتمالا این را نیز می‌دانید قوانین زیست محیطی روز به روز سخت‌تر شده و عرصه بر پیشرانه‌های درون‌سوز تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود. برخی ایالت‌ها هم با تدوین قوانینی خود را برای ممنوعیت فروش مدل‌های بنزینی آماده می‌کنند، کالیفرنیا یکی از این ایالت‌ها است که از سال 2035 به بعد فقط به خودروهای الکتریکی اجازه فروش را خواهد داد.

با اجرای شدن چنین سیاستی، شرکت‌هایی مثل داج بیش از هر زمان دیگری در تنگنا قرار خواهند گرفت، چرا که ویژگی‌های کلیدی محصولات آنها – مثل موتورهای حجیم و غرش‌های مهیب – دیگر غیرممکن خواهند شد. در هر حال داج برای ادامه حیات خود چاره‌ای جز برقی‌سازی محصولات خود ندارد.

با در نظر گرفتن همه موارد باید گفت وقتی پرفروش‌ترین خودروی آمریکا الکتریکی شده، چرا بقیه شرکت‌ها چنین سیاستی را پیاده نکنند؟ از این رو دیر یا زود بالاخره داج هم برقی خواهد شد، مگر آنکه مدیران کمپانی این برند را فدای گذشته کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی