ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: همه چیز درباره دارپا؛ ترسناک‌ترین سازمان سری پنتاگون

دارپا

سال ۱۹۵۸ دایره پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا به اختصار دارپا زیر نظر پنتاگون تاسیس شد. برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی دنیا بی‌تردید مدیون تلاش‌های دارپاست و مستقیما از آزمایشگاه‌های این سازمان سری بیرون آمده‌. به طور کلی دارپا بخاطر ترسناک بودن آزمایش‌هایش شناخته می‌شود، اما این سازمان در ارائه اختراعات مهمی مانند جی‌پی‌اس، هارپ و هواپیماهای رادارگریز دستی داشته و همواره تلاش می‌کند تا تکنولوژی‌های تازه‌ای را (چه در زمینه نظامی و چه سیستم‌های هوشمند) ارائه کند.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

برای مثال دارپا اولین سازمانی بود که کار روی اینترنت را شروع کرد. البته تمام تحقیقات دارپا مانند اینترنت نیست. بسیاری از تحقیقات دارپا مربوط به پروژه‌هایی می‌شود که فوق‌العاده عجیب و ترسناکند و برخی  شکست خورده‌اند و برخی موفق شده‌اند. در جریان جنگ جهانی دوم دارپا تصمیم گرفت تا با تغییر رژیم غذایی سربازان و اضافه کردن محصولاتی که سرشار از ویتامین A هستند کاری کند تا چشم‌هایشان قابلیت Night Vision یا دید در شب پیدا کند. همچنین دارپا مسئول ساخت هارپ است. هارپ به عنوان ترسناک‌ترین اختراع دارپا شناخته می‌شود. نظریه‌های مختلفی درمورد این پروژه وجود دارد که اکثرا آن را صلح‌آمیز نمی‌دانند.

دارپا همیشه تلاش کرده تا یک قدم جلوتر از تصور ما از تکنولوژی‌های آینده باشد. پیش از آنکه ایلان ماسک بخواهد با نروژه نورولینکش وارد مغز انسان‌ها شود، دارپا بود که با استفاده از الکترودهایی خاص مغز حشرات کوچکی مانند یک سوسک شاخدار را کنترل کرد. بسیاری از پروژه‌های دارپا نظامی / جاسوسی هستند. درواقع دارپا تلاشش را می‌کنید تا آمریکا مطمئن باشد جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌ها در اختیار ارتشش قرار دارد. همراهمان باشید تا بیشتر با این سازمان سری آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.