ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس پولی توییتر آبی (Twitter Blue) به اپ استور اضافه شد

توییتر سرویس ویژه‌ توییتر آبی (Twitter Blue) را با پرداخت حق اشتراک ماهانه ۳ دلار فهرست اپ استور قرار داد که به کاربران امکان Undo کردن توییت‌ها را می‌دهد و با حالت Reader خواندن رشته ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

توییتر سرویس ویژه‌ توییتر آبی (Twitter Blue) را با پرداخت حق اشتراک ماهانه ۳ دلار فهرست اپ استور قرار داد که به کاربران امکان Undo کردن توییت‌ها را می‌دهد و با حالت Reader خواندن رشته توییت‌های (رشتوهای) طولانی را راحت‌تر خواهد کرد. با وجودی که سرویس در فهرست اپ ا‌ستور اضافه شده است اما ظاهرا همه امکانات این سرویس به صورت کامل فعال نشده است.

اگرچه توییتر در گذشته احتمال عرضه‌ سرویس غیر رایگان با پرداخت حق اشتراک ماهانه را مطرح کرد بود، اما هیچ وقت به قابلیت‌های مخصوص به آن اشاره نکرده است. جین وُنگ (Jane Manchun Wong) از بلاگرهای حوزه‌ فناوری و اپلیکیشن است که برای اولین بار آپدیت آتی برای افزودن قابلیت توییتر آبی را شناسایی کرده است. وی در گذشته نیز خبر از افزوده شدن قابلیت Undo برای کاربران ویژه داده بود. همچنین حالت مطالعه (Reader Mode) در نسخه‌ غیر رایگان اپ قرار خواهد داشت و به کاربران کمک می‌کند تا رشتوهای (‌رشته توییت‌های) طولانی را راحت‌تر بخوانند. 

توییتر در گذشته هم خبر از تغییر رویه‌ خود برای کسب درآمد داده بود و سرویس توییتر آبی نیز در همین راستا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. احتمال دارد که سرویس جدید به زودی و به صورت محدود در اختیار برخی کاربران مناطق جغرافیایی خاص قرار گیرد و سپس به مرور دسترسی سایر کاربران به آن نیز فراهم شود. 

قابلیت «tip jar» هم چندی پیش در این شبکه‌ اجتماعی معرفی شد و کاربران می‌توانند به کمک چنین قابلیتی به یکدیگر کمک مالی کنند. توییتر معتقد است که ویژگی انعام (tip jar) می‌تواند به حمایت از کاربران فعال و شروع‌کننده‌ بحث‌ها، کمک بیشتری کند. البته اکنون امکان کمک مالی به همه‌ی کاربران وجود ندارد و تنها گروه خاصی شامل ژورنالیست‌ها و کارشناسان حوزه‌های مختلف در لیست قرار دارند. پرداخت انعام تنها از طریق اپلیکیشن موبایل توییتر امکان‌پذیر است و از سرویس‌های ثالث مانند PayPal و Venmo استفاده می‌کند. برخی از سرویس‌های پرداخت، مشخصات کاربران را ذخیره می‌کنند و همین امر نگرانی‌ها پیرامون افشای هویت برخی از پروفایل‌ها را افزایش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی