ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مروگر کروم ۹۱ حدود ۲۳ درصد سریع‌تر از نسخه‌های قبلی است

گوگل در سال‌های اخیر به صورت آهسته و پیوسته در حال افزایش سرعت مرورگر خود بوده است. اکنون به نظر می‌رسد شاهد یکی از بزرگترین جهش‌ها در کروم هستیم. تغییرات صورت گرفته در کروم ۹۱ ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

گوگل در سال‌های اخیر به صورت آهسته و پیوسته در حال افزایش سرعت مرورگر خود بوده است. اکنون به نظر می‌رسد شاهد یکی از بزرگترین جهش‌ها در کروم هستیم. تغییرات صورت گرفته در کروم ۹۱ موجب شده تا ۲۳ درصد سریع‌تر از گذشته باشد.

بیشترین تغییرات مرتبط با سرعت کروم ۹۱ پیرامون عملکرد پس‌زمینه کدهای جاوا اسکریپت بوده است. گوگل اعلام کرده است که از کامپایلر جدیدی با نام Sparkplug استفاده کرده که می‌تواند در کاهش بار کاری پردازنده‌ هنگام استفاده از کروم، موثر باشد. این کامپایلر می‌تواند خلاء موجود میان اجرای سریع کدها و بهینه‌سازی کدها برای افزایش بهره‌وری را پر کند. 

در چندین نسخه‌ اخیر کروم، گوگل سعی کرده تا با رفع مشکلات مرتبط با مصرف بیش از حد منابع سیستم از جمله رم، مرورگر خود را سریع‌تر کند. حدود دو ماه قبل، گوگل هنگام معرفی کروم ۸۹ اعلام کرد که توانسته مصرف رم را تا ۲۲ درصد در ویندوز ۱۰ کاهش دهد. همچنین کروم ۸۵ نیز با هدف افزایش سرعت ۱۰ درصدی در بارگذاری صفحات منتشر شده بود. 

کروم ۹۱
گوگل سعی کرده است در کروم ۹۱ تجربه‌ کاربری را بهبود دهد.

سه روز از انتشار کروم ۹۱ به صورت رسمی و در قالب نسخه‌ پایدار از طریق کانال به روز رسانی گوگل می‌گذرد. رفع مشکلات امنیتی و بهبود تجربه‌ کاربری در سیستم عامل‌های اندروید، مک، ویندوز و لینوکس از دیگر تغییرات آن بوده است. مرورگر شما باید به صورت خودکار به نسخه‌ جدید آپدیت شده باشد، اما اگر حس می‌کنید که همچنان از نسخه‌ قدیمی استفاده می‌کنید، می‌توانید به صورت دستی اقدام به آپدیت کنید. فقط باید روی سه نقطه‌ گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه About Chrome را انتخاب کنید. در صورتی که نسخه‌ جدیدی منتشر شده باشد، مرورگر شما به صورت خودکار آپدیت می‌شود. 

اخیراً مایکروسافت نیز نسخه‌ ۹۱ مروگر اج را منتشر کرده بود که از موتور متن باز کرومیوم مشابه با کروم استفاده می‌کند. عملکرد مرورگر مایکروسافت با معرفی قابلیت‌هایی مانند Sleeping Tabs بهبود یافته است و برخی ابزارها برای صرفه‌جویی هنگام خرید آنلاین نیز در آن قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۸ خرداد ۱۴۰۰

    واقعا حیف شد پشتیانی از اندروید 4 رو حذف کردن....

  • mrmoghari
    mrmoghari | ۷ خرداد ۱۴۰۰

    سرعت مشکلش نبود. یه فکری کنن تا حجم کمتری از رم بگیره. توو مک خیلی میره روو مخ

مطالب پیشنهادی