ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس با فرکانس ۳ گیگاهرتز در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

کوالکام معمولا چندین ماه پس از عرضه تراشه پرچمدارش، نسخه بروز شده و بهبودیافته آن را معرفی می‌کند. بنابراین باید منتظر رونمایی از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در یکی دو ماه آینده باشیم. این تراشه حالا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

کوالکام معمولا چندین ماه پس از عرضه تراشه پرچمدارش، نسخه بروز شده و بهبودیافته آن را معرفی می‌کند. بنابراین باید منتظر رونمایی از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در یکی دو ماه آینده باشیم. این تراشه حالا در بنچمارک گیک‌بنچ حضور پیدا کرده است.

هرچه به معرفی این تراشه نزدیکتر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن در اختیارمان قرار می‌گیرد که جدیدترین آن‌ها مربوط به بنچمارک گیک‌بنچ می‌شود.

طبق این بنچمارک، کوالکام برای تراشه جدیدش همچنان از ۸ هسته در سه خوشه استفاده می‌کند. بزرگترین بهبود این چیپ نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸، فرکانس بالاتر هسته Cortex-X1 خواهد بود که بجای ۲.۸۴ گیگاهرتز، به ۳.۰ گیگاهرتز می‌رسد.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس دو خوشه دیگر هم خواهد داشت که یکی از آن‌ها چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 را با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز میزبانی می‌کند و دیگری خوشه‌ای با ۳ هسته قدرتمندتر Cortex-A78 و فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز خواهد بود.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

این تراشه جدید کوالکام توانسته در بخش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیازهای ۱,۱۷۱ و ۳,۷۰۴ را بدست بیاورد. این امتیازها تفاوت چندانی با دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ ندارد که البته چنین رویکردی را برای اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و اسنپدراگون ۸۶۵ هم دیده بودیم.

در این بنچمارک اطلاعات بیشتری درباره چیپ جدید کوالکام به چشم نمی‌خورد و برای مثال نمی‌دانیم عملکرد پردازشگر گرافیکی آن تغییری می‌کند یا خیر. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ عملکرد گرافیکی کمی بهتری دارد و همچنین از چیپ بهبودیافته FastConnect 6900 بهره می‌برد.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از این چیپ ۵ نانومتری منتشر شود. کوالکام پس از معرفی این تراشه، خودش را برای نسل بعدی چیپ‌هایش آماده می‌کند که اواخر سال جاری میلادی یعنی دسامبر معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود این تراشه جدید از جدیدترین هسته‌های پردازشی ARM بهره ببرد که به تازگی معرفی شده‌اند. بنابراین احتمالا چیپ پرچمدار بعدی کوالکام دارای هسته Cortex-X2 خواهد بود تا در کنار قدرت بالاتر، انرژی کمتری هم مصرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی