ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای مشخصات کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti پیش از معرفی رسمی

انویدیا چند روز دیگر بطور رسمی از کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti رونمایی می‌کند، اما حالا مشخصات کامل این محصول فاش شده که از قدرت بالایش خبر می‌دهد. طبق اطلاعات جدید، ۲۲۰۸ دیوایس آیدی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

انویدیا چند روز دیگر بطور رسمی از کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti رونمایی می‌کند، اما حالا مشخصات کامل این محصول فاش شده که از قدرت بالایش خبر می‌دهد.

طبق اطلاعات جدید، ۲۲۰۸ دیوایس آیدی PCI برای پردازشگر گرافیکی Ampere GA102-225 خواهد بود. این کارت گرافیک از ۱۰,۲۴۰ هسته کودا بهره می‌برد و دارای ۱۱۲ ROP است. فرکانس پایه کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti به ۱۳۶۵ مگاهرتز و فرکانس بوست آن به ۱۶۶۵ مگاهرتز می‌رسد. طبق بنچمارک گیک‌بنچ، قدرت این کارت گرافیک برابر ۳۴.۲ ترافلاپس خواهد بود.

انویدیا برای این محصولش از ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6X با فرکانس ۱۱۸۸ مگاهرتز استفاده خواهد کرد. این کارت گرافیک از رابط ۳۸۴ بیتی و پهنای باند ۹۱۲.۴ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

جی‌فورس RTX 3080 Ti

در اطلاعات جدید خبری از توان طراحی حرارتی این کارت گرافیک نیست، اما باید منتظر TDP برابر ۳۵۰ وات باشیم. طراحی بورد انتظار می‌رود همان طراحی PG132-SKU18 مورد استفاده در جی‌فورس RTX 3080 باشد.

در کنار مشخصات، تصاویری از نسخه مرجع این کارت گرافیک هم به اینترنت راه پیدا کرده که طبق تصاویر، انویدیا نمی‌خواهد تغییری در کانکتور پاور ایجاد کند و از همان کانکتور ۱۲ پینی MOLEX در جلوی کارت گرافیک استفاده خواهد کرد.

جی‌فورس RTX 3080 Ti

انویدیا در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ در تاریخ ۱۰ خرداد از کارت گرافیک جدیدش رونمایی خواهد کرد و در تاریخ ۱۳ خرداد از راه می‌رسد. پیش از افشای مشخصات این محصول، آن را به همراه برادرش یعنی RTX 3070 Ti در سیستم‌های ریزر مشاهده کرده بودیم.

اگرچه انویدیا می‌خواهد در آینده نزدیک از جدیدترین اعضای خانواده Ampere رونمایی کند، اما هم اکنون خودش را برای نسل بعدی کارت‌های گرافیکش آماده می‌کند. این GPUهای جدید تا ۲ برابر قدرت بیشتری نسبت به محصولات کنونی خواهند داشت، البته انویدیا در این مسیر تنها نیست و AMD هم نسل جدید کارت‌های گرافیکش را با قدرت بالاتری روانه بازار خواهد کرد تا شاهد رقابت جذاب و شدیدی میان آن‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی