ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از گوگل به‌خاطر تبعیض و پرداخت حقوق کمتر به کارمندان زن شکایت شد

چهار زنی که می‌گویند در گذشته برای گوگل کار می‌کردند با ثبت یک شکایت جمعی مدعی شده‌اند که این شرکت با تبعیض جنسیتی حقوق برابر آن‌ها را نقض می‌کرده است. این چهار نفر خود را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

چهار زنی که می‌گویند در گذشته برای گوگل کار می‌کردند با ثبت یک شکایت جمعی مدعی شده‌اند که این شرکت با تبعیض جنسیتی حقوق برابر آن‌ها را نقض می‌کرده است. این چهار نفر خود را نماینده ۱۰,۸۰۰ کارمند زن دیگر می‌دانند.

در این شکایت گفته شده که گوگل برای شغل‌های یکسان حقوق‌های متفاوتی به زنان و مردان پرداخت می‌کند و این رویه برخلاف «قانون حقوق برابر کالیفرنیا» است. شاکیان این پرونده مدعی‌اند که گوگل در مناصب یکسان سالانه حدود ۱۷ هزار دلار به زنان کمتر از مردان حقوق پرداخت کرده است.

این پرونده که اولین بار در سال ۲۰۱۷ ثبت شده، ادعا می‌کند که زنان در گوگل در مسیرهای شغلی نازل‌تری نسبت به همکاران مردشان قرار می‌گیرند، در نتیجه حقوق و مزایای کمتری دریافت می‌کنند. این چهار نفر همان سال از گوگل بیرون آمدند.

«کِلی درمودی»، وکیل مدافع این چهار نفر می‌گوید: «امروز روز مهمی برای زنان گوگل و دنیای فناوری است و شدیدا به موکلان شجاعمان افتخار می‌کنیم که در این مسیر قدم گذاشته‌اند. ضروری است که شرکت‌ها به جای پرداخت هزینه برای جدال در دادگاه، اولویت خود را به پرداخت حقوق یکسان به زنان اختصاص دهند.»

این شکایت تنها موردی نیست که گوگل را به پرداخت غیرمنصفانه حقوق زنان متهم می‌کند. وزارت کار آمریکا پارسال به خاطر عدم انتشار اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا از گوگل شکایت کرد و سه ماه بعد نتیجه گرفت که این شرکت در زمینه پرداخت حقوق به‌صورت سیستماتیک علیه زنان تبعیض قائل شده است.

سخنگوی گوگل می‌گوید این شرکت در سیاست‌ها و برخوردهای خود قویا به برابری اعتقاد دارد. او به طور مستقیم به این پرونده شکایت جمعی اشاره نکرده، ولی می‌گوید گوگل در هشت سال اخیر هر سال بررسی دقیقی در زمینه پرداخت مساوی حقوق انجام داده است. او ادامه داده: «اگر تفاوتی بین پرداخت‌ها، از جمله بین مردان و زنان پیدا کنیم، به جبران آن‌ها می‌پردازیم.»

درمودی می‌گوید دادگاه آن‌ها احتمالا در سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی