ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام مدل‌های آیفون ۱۳ به فناوری لرزشگیر دوربین «سنسور شیفت» مجهز می‌شوند

اپل سال گذشته با معرفی آیفون ۱۲ پرو مکس به سراغ فناوری جدیدی برای لرزشگیر دوربین این پرچمدار قدرتمند رفت که «سنسور شیفت» نام دارد. اگرچه این فناوری محدود به گران‌ترین آیفون ۲۰۲۰ بود، اما ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اپل سال گذشته با معرفی آیفون ۱۲ پرو مکس به سراغ فناوری جدیدی برای لرزشگیر دوربین این پرچمدار قدرتمند رفت که «سنسور شیفت» نام دارد. اگرچه این فناوری محدود به گران‌ترین آیفون ۲۰۲۰ بود، اما ظاهرا کوپرتینویی‌ها آن را به تمام مدل‌های آیفون ۱۳ می‌آورند.

طبق گزارش جدید «دیجی تایمز»، تولیدکنندگان برای چنین فناوری در آیفون‌ها آماده می‌شوند:

«تولیدکنندگان VCM اکثر قطعات خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در اختیار سازندگان محصولات اندرویدی قرار می‌دهند، با این حال انتظار می‌رود آیفون‌ها در نیمه دوم از دستگاه‌های اندرویدی پیشی بگیرند چرا که تمام آیفون‌های جدید با فناوری لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت از راه می‌رسند. به گفته منابع، تولیدکنندگان ظرفیت تولیدشان را به علت تقاضای بالا برای آیفون‌ها، ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.»

دیجی تایمز در ژانویه ۲۰۲۱ هم بهره‌مندی تمام مدل‌های آیفون ۱۳ از فناوری سنسور شیفت را مطرح کرده بود، اما حالا با نزدیک شدن به تولید انبوه این گوشی‌ها، گزارش جدید دوباره به ما اطمینان می‌دهد که تمام خریداران به چنین فناوری دست پیدا می‌کنند.

آیفون ۱۳

اپل برای اولین بار از لرزشگیر سنسور شیفت در آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده کرد. این فناوری سنسور دوربین را بجای لنز تثبیت می‌کند تا کیفیت تصاویر بهبود پیدا کند. اپل در زمان معرفی این پرچمدار گفته بود که فناوری سنسور شیفت تنها در دوربین‌های DSLR استفاده شده بود:

«تا به امروز، فناوری لرزشگیر سنسور شیفت تنها در دوربین‌های DSLR وجود داشت و حالا برای اولین بار به آیفون آمده است. فرقی نمی‌کند از دوربین آیفون برای چه کاری استفاده می‌کنید، ضبط ویدیو از کودکانتان یا ضبط ویدیو در یک جاده نامناسب، در تمام شرایط ثبات بیشتری را تجربه خواهید کرد.»

ظاهرا اپل می‌خواهد سری آیفون ۱۳ را با تغییرات بزرگی مخصوصا در بخش دوربین روانه بازار کند چرا که طبق گزارش‌ها، ابعاد ماژول دوربین و همچنین برآمدگی آن نسبت به نسل قبلی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که می‌تواند به معنای استفاده از سنسورهای بزرگتر و فناوری‌های جدیدتر برای بهبود کیفیت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی