ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل عمدا مانع از دسترسی راحت کاربران به تنظیمات حریم خصوصی در اندروید شده بود

اسناد به دست آمده از دادگاه گوگل در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که مدیران و مهندسان این شرکت آگاهانه دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی اندروید را دشوار می‌ساختند. زمانی که گوگل به آزمایش نسخه‌های جدید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

اسناد به دست آمده از دادگاه گوگل در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که مدیران و مهندسان این شرکت آگاهانه دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی اندروید را دشوار می‌ساختند. زمانی که گوگل به آزمایش نسخه‌های جدید سیستم عامل خود می‌پرداخت، متوجه شده بود که کاربران از قابلیت‌های حریم خصوصی بیشتر استفاده می‌کنند، در نتیجه تصمیم گرفت این تنظیمات را دور از دسترس قرار دهد.

به گزارش وب‌سایت «اینسایدر»، گوگل حتی پس از غیرفعال‌سازی قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت، داده‌های جغرافیایی کاربران را گردآوری می‌کرد. اسناد به دست آمده همچنین نشان می‌دهد که این شرکت به تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند فشار می‌آورد تا تنظیمات حریم خصوصی را مخفی نگه دارند و بدین ترتیب افراد کمتری از آن‌ها استفاده کنند.

دادستان کل آریزونا ماه مه پارسال از گوگل شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت به‌صورت غیرقانونی و بدون اجازه کاربران اطلاعات جغرافیایی آن‌ها را گردآوری کرده است. این پرونده می‌گوید گوگل با برخی از قابلیت‌های اندروید موقعیت کاربر را در پس‌زمینه ردیابی می‌کند و تنها راه برای غیرفعال‌سازی آن خاموش کردن سازوکار ردیابی در سطح سیستم است.

در اسناد حاضر، یکی از کارمندان گوگل می‌پرسد «آیا راهی وجود دارد که اپ‌های شخص ثالث بدون دخالت گوگل امکان ردیابی موقعیت را داشته باشند؟» او در ادامه پیام خود می‌گوید به نظرش این اتفاق چیزی نیست که گوگل بخواهد رسانه‌ها از آن مطلع شوند.

سخنگوی گوگل، «خوزه کاستاندا» درباره این اسناد مدعی است: «ما همواره قابلیت‌های حریم خصوصی را در محصولاتمان قرار داده و کنترل‌های دقیقی را برای دریافت اطلاعات موقعیتی ارائه کرده‌ایم.» به نظر سخنگوی گوگل اظهارات دادستان آریزونا درباره سرویس‌های این شرکت درست نبوده است.

گوگل چند وقتی است که مقوله حریم خصوصی را جدی‌تر گرفته. این شرکت در اندروید ۱۲ قابلیتی ارائه خواهد کرد که موقعیت مکانی شما را با به‌صورت تقریبی در اختیار سرویس‌ها قرار می‌دهد. این نسخه همچنین ویژگی‌های بیشتری در زمینه حریم خصوصی دارد. با این حال، اگر اتهامات وارده صحیح باشد، گوگل دادگاه سختی در پیش خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی