ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام روی نسخه‌های پرو، 4G و وای‌فای چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کار می‌کند

دیروز تراشه‌ای در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد که تصور می‌شود اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس باشد. حالا گزارشی تازه می‌گوید کوالکام احتمالا در نیمه دوم امسال از اسنپدراگون ۸۸۸ پرو، نسخه 4G اسنپدراگون ۸۸۸ و نسخه وای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

دیروز تراشه‌ای در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد که تصور می‌شود اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس باشد. حالا گزارشی تازه می‌گوید کوالکام احتمالا در نیمه دوم امسال از اسنپدراگون ۸۸۸ پرو، نسخه 4G اسنپدراگون ۸۸۸ و نسخه وای فای اسنپدراگون ۸۸۸ هم رونمایی می‌کند.

منبع معتبری به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو با اشاره به نام سه عضو جدید از خانواده اسنپدراگون ۸۸۸ اعلام کرد که کوالکام تا پایان سال مدل‌های پرو، 4G و وای فای این چیپست را معرفی می‌کند.

اسنپدراگون ۸۸۸ معمولی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، از یک هسته Cortex X1، سه هسته Cortex A78 و چهار هسته Cortex A55 استفاده می‌کند. گرافیک این چیپست آدرنو ۶۶۰ است و پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث ۵.۲ را به ارمغان می‌آورد.

در سوی دیگر، اطلاعات پایگاه داده گیک‌بنچ می‌گوید تراشه موسوم به Qualcomm Lahaina از هسته بزرگ Cortex X1 استفاده می‌کند که سرعت آن از ۲.۸۴ گیگاهرتز در نسل قبل به ۳.۰ گیگاهرتز رسیده است. فعلا مشخص نیست که این تراشه با نام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به بازار می‌آید یا نه. همچنین نمی‌دانیم که این تراشه با مدل پرو فرق می‌کند یا همان چیپست است.

تراشه Qualcomm Lahaina همچنین سه هسته Cortex A78 با سرعت کلاک ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A55 با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز دارد. این چیپست در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیازات ۱۱۷۱ و ۳۷۰۴ را به دست آورده است.

از میان سه عضو آتی سری اسنپدراگون ۸۸۸ نسخه وای فای از همه جالب‌تر و عجیب‌تر به نظر می‌رسد. چون عرضه نسخه 4G با توجه به سطح پایین فراگیری نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی منطقی است و کوالکام قبلا هم نسخه پلاس تراشه‌های خود را معرفی کرده بود. اما امسال نسخه‌ای بدون امکان ارتباط سلولی عرضه می‌شود که فقط امکان وصل شدن به شبکه‌های وای فای را خواهد داشت و احتمالا ارزان‌تر خواهد بود؟ باید صبر کنیم و ببینیم در گزارش‌های بعدی چه اطلاعاتی منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی