ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران حداکثر عمر انسان را ۱۵۰ سال تخمین می‌زنند

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که انسان‌ها برای میزان عمرشان یک محدودیت دارند و زمانی که به این محدودیت برسیم، بدنمان دیگر نمی‌تواند خودش را اصلاح یا تعمیر کند. به اعتقاد پژوهشگران، انسان می‌تواند ۱۲۰ تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که انسان‌ها برای میزان عمرشان یک محدودیت دارند و زمانی که به این محدودیت برسیم، بدنمان دیگر نمی‌تواند خودش را اصلاح یا تعمیر کند. به اعتقاد پژوهشگران، انسان می‌تواند ۱۲۰ تا ۱۵۰ سال عمر کنند.

انسان‌ها برای ادامه زندگی با یک محدودیت مواجه می‌شوند و نمی‌توانند بی‌نهایت عمر کنند، البته انتظاری جز این هم نداشتیم. با این حال پژوهش جدید برای عمر انسان یک محدودیت درنظر گرفته که ۱۵۰ سال است.

به اعتقاد محققان، پس از ۱۲۰ تا ۱۵۰ سال، انسان توانایی‌اش برای اصلاح و تعمیر بدن را بطور کامل از دست می‌دهد. در حقیقت دیگر نمی‌توانیم پس از ابتلا به بیماری‌ها یا آسیب‌های بدنی، بهبود پیدا کنیم. با این وجود، شاید درمان‌ها بتوانند تاب‌آوری بدن را افزایش دهند که به معنای عمر طولانی‌تر و البته زندگی سالم‌تر خواهد بود.

به اعتقاد پروفسور «جودیت کمپیسی» که البته نقشی در این تحقیق نداشته، عدد بدست آمده مبتنی بر داده‌های قدیمی و کنونی از جمعیت است:

«با یک تخمین روبه‌رو هستیم، با این حال مبتنی بر اعداد خوبی است.»

عمر انسان

پژوهشگران مجموعه داده‌های بزرگی از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و روسیه را مورد بررسی قرار داده‌اند که شامل اطلاعات پزشکی بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌شود. داده‌هایی مورد استفاده قرار گرفتند که از آزمایش خون ساده افراد در مجموعه اطلاعات وجود داشتند. هرفرد در طی ماه‌ها، چندین بار آزمایش خون داد.

پژوهشگران به دنبال دو عدد در نمونه‌های خون سه گروه سنی مختلف بودند. این داده‌ها شامل یک نسبت از دو نوع مختلف از گلبول‌های سفید خون مبارزه‌کننده با بیماری‌ها و یک اندازه‌‌گیری از تغییرپذیری ابعاد گلبول‌های قرمز بود. تعداد این موارد با افزایش سن، بیشتر می‌شود که پژوهشگران آن را نشانگر زیستی یا بیومارکر پیری می‌نامند.

در ادامه دانشمندان از یک مدل کامپیوتری برای تعیین چیزی که به عنوان شاخص حالت ارگانیسم پویا برای هر فرد شناخته می‌شود، استفاده کردند. در حقیقت این شاخص یک اندازه‌گیری سن بیولوژیکی است.

از این عدد برای تعیین نحوه بهبود فرد پس از بیماری یا آسیب استفاده شد. داده‌ها نشان دادند که زمانی که عمر فرد به ۱۲۰ یا ۱۵۰ سال می‌رسد، تاب‌آوری یا انعطاف‌پذیری بطور کامل ناپدید می‌شود و دیگر فرد قادر به زنده ماندن نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    پیرترین مرد جهان با 256 سال سن رکورد دار است!
    https://www.moniban.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/22714-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA?rssRedirect=c2hhaHJla2hhYmFyLmNvbQ%3D%3D

    • Uncle_STULIN
      Uncle_STULIN | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

      تو خود خبر نوشته که هیچ مدرکی برای اثبات این قضیه وجود نداره

  • avvvvab
    avvvvab | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    سلام
    تقصیر هوش مصنوعی نیست اگر کسی آزمایش خون یارو را به همه تعمیم دهد
    نرم‌افزار زبان‌بسته چطوری حالیش کند: صاحب این خون نمیتواند بیش از 150 سال عمر کند، نه کس دیگر!
    بدیهی است اگر سبک زندگی متفاوت از عموم مردم باشد: کار، تغذیه و احساسات بهتری داشته و از خطرات و خطاها (فیزیکوشیمیائی/ روان‌تنی) اجتناب ورزد، البته میتواند عمر بیشتری از خدا بگیرد.
    پیمبر اکرم (ص): مَوْتُ الْإنْسانِ بِالذُّنوبِ أَكْثَرُ مِنْ مَوْتِهِ بِالْأَجَلِ وَ حَياتُهُ بِالْبِرِّ أَكْثَرُ مِنْ حَياتِهِ بِالْعُمُرِ [مکارم الأخلاق1 ص362] مرگ آدمی با گناهان بیش از مرگش با اجل است و زندگیش با نیکی بیشتر از زندگی با عمر اوست
    و السلام

مطالب پیشنهادی