ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین مودم 5G M.2 اینتل با همکاری مدیاتک برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد

اینتل امروز در کنار رونمایی از جدیدترین اعضای خانواده پردازنده‌های سری U، اولین مودم 5G M.2 خود را هم معرفی کرد که نتیجه همکاری این کمپانی با مدیاتک است. این محصول که اینتل «5G Solution ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اینتل امروز در کنار رونمایی از جدیدترین اعضای خانواده پردازنده‌های سری U، اولین مودم 5G M.2 خود را هم معرفی کرد که نتیجه همکاری این کمپانی با مدیاتک است. این محصول که اینتل «5G Solution 5000» نام دارد، یک سیستم M.2 5G برای لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود که امکان طراحی ساده‌تر 5G با رابط استاندارد را برای سازندگان لپ‌تاپ فراهم می‌کند.

مودم 5G M.2 اینتل از شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و خبری از پشتیبانی از موج میلی‌متری در آن نیست. با این وجود، می‌تواند شبکه 4G LTE و 3G WCDMA را در اختیار کاربران قرار دهد. این مودم از سوی اکثر اپراتورها در سراسر جهان تاییدیه دریافت کرده، بنابراین باید منتظر چنین مودمی در بازار بسیاری از کشورهای باشیم. ضمنا در کنار ویندوز، کروم او اس و لینوکس هم از آن پشتیبانی می‌کنند.

مدیاتک تابستان گذشته شروع به نمونه‌سازی اولین راه‌حل 5G اینتل روی مودم T700 کرد و این دو شرکت با Fibocom هم همکاری کردند. کمپانی سوم برای دریافت تاییدیه و پشتیبانی رگولاتوری با دو غول فناوری همکاری داشته و البته کارهای تولید، فروش و توزیع ماژول‌های 5G M.2 را هم برعهده دارد.

مودم 5G M.2 اینتل

اگرچه فرمت M.2 پیچیدگی استفاده از شبکه 5G در لپ‌تاپ‌ها را کاهش می‌دهد، اما به معنای آن نیست که می‌توان این ماژول را در اسلات M.2 تمام لپ‌تاپ‌ها قرار داد. این محصول برای دریافت سیگنال به آنتن نیاز دارد.

اگرچه اینتل با اعلام همکاری با مدیاتک در سال ۲۰۱۹ قصد داشت زودتر از رقبایش از چنین راه‌حلی رونمایی کند، اما کوالکام چندین روز پیش از طراحی مرجع 5G M.2 خود مبتنی بر مودم‌های اسنپدراگون X62 و X65 رونمایی کرد.

اولین طراحی‌ها با اینتل 5G Solution 5000 همین امسال از سوی شرکت‌هایی مانند ایسر، ایسوس و اچ‌پی ارائه می‌شوند. انتظار می‌رود سال آینده بیش از ۳۰ طراحی با این راه‌حل از راه برسند و لپ‌تاپ‌های بیشتری قادر به پشتیبانی از شبکه 5G باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی