ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سکوی پرتاب شناور «دیموس» اسپیس ایکس سال ۲۰۲۲ عملیاتی می‌شود

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس با انتشار توییتی اعلام کرد سکوی پرتاب شناور «دیموس» (Deimos) سال آینده میلادی به بهره‌برداری می‌رسد تا برای پرتاب راکت‌های اسپیس ایکس مورد استفاده قرار بگیرد. اسفندماه سال گذشته، ایلان ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس با انتشار توییتی اعلام کرد سکوی پرتاب شناور «دیموس» (Deimos) سال آینده میلادی به بهره‌برداری می‌رسد تا برای پرتاب راکت‌های اسپیس ایکس مورد استفاده قرار بگیرد.

اسفندماه سال گذشته، ایلان ماسک سکوهای شناور پرتاب راکت اسپیس ایکس به نام‌های «فوبوس» و «دیموس» را در سواحل تگزاس خریداری کرد تا از آنها برای عملیات پرتاب و فرود استارشیپ بهره‌برداری کند. نام این دو سکوی شناور از نام قمرهای مریخ گرفته شده است.

بعد از گذشت چند ماه از خرید سکوهای پرتاب شناور، یکی از فالوورهای ایلان ماسک در توییتر از وی در مورد برنامه بهره‌برداری و عملیاتی‌سازی سکوها سوال پرسیده و مدیرعامل اسپیس ایکس نیز در پاسخ به سوال فالوور خود به این موضوع اشاره کرده که سکوی پرتاب راکت دیموس قرار است سال آینده میلادی عملیاتی شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد سکوی شناور دیموس قرار است به عنوان سکوی پرتاب و فرود فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس به مقصد مریخ مورد استفاده قرار بگیرد. اسپیس ایکس از اسفند ماه سال گذشته و از زمان خرید سکوهای دیموس و فوبوس در سواحل تگزاس، در حال کار روی آن‌هاست.

در واقع بعد از خریداری سکوها،  لازم بود مقاوم‌سازی شوند تا بتوانند برای هدف تعیین شده کارایی لازم را داشته باشند. هنوز مشخص نشده که دیموس قرار است به عنوان سکویی برای پرتاب‌های آزمایشی نمونه اولیه استارشیپ مورد استفاده قرار بگیرد یا اینکه به ایستگاه پرتاب رسمی تبدیل می‌شود.

با توجه به اینکه جدیدترین نمونه اولیه استارشیپ اوایل ماه جاری میلادی صعود و فرود مطمئنی را تجربه کرد، به نظر می‌رسد سکوهای شناور دیموس و فوبوس نیز می‌توانند نقطه عطف جدیدی در سفرهای فضایی ایجاد کنند و معادلات سفر به فضا را تا حدی تغییر دهند.

باید دید آیا آماده‌سازی سکوهای شناور طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود و ایلان ماسک می‌‌تواند وعده‌های خود را در این مسیر عملی سازد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی