ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اینتل: کمبود جهانی چیپ شاید تا چندین سال ادامه داشته باشد

در حالیکه برخی تحلیلگران بازار بر این باورند که کمبود جهانی تراشه طی یکی دو سال آینده برطرف خواهد شد، مدیرعامل اینتل می‌گوید این بحران ممکن است تا چند سال طول بکشد و جهان را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

در حالیکه برخی تحلیلگران بازار بر این باورند که کمبود جهانی تراشه طی یکی دو سال آینده برطرف خواهد شد، مدیرعامل اینتل می‌گوید این بحران ممکن است تا چند سال طول بکشد و جهان را با خود درگیر کند.

صنایع بسیاری در سراسر جهان با بحران کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کنند و تولید برخی تجهیزات و دستگاه‌ها به دلیل کمبود چیپ با مشکلات جدی روبرو بوده است.

پیشتر برخی تحلیلگران بازار گفته بودند که مشکل کمبود چیپ تا سال ۲۰۲۲ یا نهایتا تا سال ۲۰۲۳ مرتفع خواهد شد. حتی یکی از تحلیل‌گران گارتنر پیش‌بینی کرده بود تا پایان ۲۰۲۱ مشکلات کمتر می‌شود. اما اکنون مدیرعامل اینتل نظر دیگری دارد.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل در جلسه مجازی در نمایشگاه تجاری کامپیوتکس تایپه با اشاره به این موضوع که دورکاری و همه‌گیری کرونا نقش مهمی در افزایش تقاضای برخی محصولات و دستگاه‌ها داشته است،‌ از فشار زیاد بر زنجیره تامین برای تامین تقاضای تراشه موردنیاز بازار سخن گفت و تاکید کرد که احتمالا جهان تا چند سال آینده نیز با همین مشکل روبرو خواهد بود.

در حال حاضر کمبود جهانی تراشه باعث تعطیلی برخی خطوط تولید خودرو یا به تعلیق درآمدن آنها شده است. برخی کارخانه‌های بزرگ در طی مدت اخیر مجبور شده‌اند ظرفیت تولید خود را کاهش داده یا حتی نتوانند همچون سابق دستگاه‌های موردنیاز بازار را تولید کنند. حتی این موضوع در بخش تولید لوازم خانگی مصرفی نیز گزارش شده و تنها به سیستم‌های کامپیوتری و موبایل محدود نمی‌شود.

مدیرعامل اینتل می‌گوید با وجودی که بزرگان این صنعت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا راهکاری برای حل مشکلات موجود پیدا کنند،‌ اما هنوز کمبودهای بسیاری وجود دارد که به این سرعت مرتفع نخواهند شد.

گلسینگر پیشتر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفته بود که حداقل دو سال طول می‌کشد تا با برنامهریزی دقیق بتوان بر بحران کمبود جهانی تراشه غلبه کرد. همچنین وی اعلام کرده بود که این شرکت برنامه‌ریزی‌هایی را برای رفع کمبود چیپ موردنیاز کارخانه‌های خودروسازی برای بازه زمانی ۶ الی ۹ ماهه درنظر گرفته است.

اینتل، اسفندماه سال گذشته از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری خود برای افزایش ظرفیت تولید تراشه از طریق احداث دو کارخانه جدید در آریزونا خبر داده بود. گلسینگر در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

«قصد داریم فعالیت خود را به سایر نقاط ایالات متحده و اروپا گسترش دهیم تا بتوانیم تقاضای زنجیره تامین چیپست را در سراسر جهان مرتفع سازیم.»

برنامه‌های اینتل می‌توانند به صورت مستقیم روی فعالیت دو شرکت بزرگ TSMC و تولید تراشه سامسونگ تاثیرگذار باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    این یکی رو راست میگه، نمیدونم چرا تحلیلگرا دارن خودشون رو گول میزنن خودشون هم میدونن که بیشتر از یکی دو سال طول می کشه

مطالب پیشنهادی