ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل مینی کامپیوتر Beast Canyon را با پشتیبانی از گرافیک RTX 3090 معرفی کرد

سری مینی کامپیوترهای اینتل NUC به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند چون به‌رغم اندازه کوچکی که دارند، توان زیادی ارائه می‌کنند. عضو جدید این خانواده با نام Beast Canyon از اندازه ۵ به ۸ لیتری ارتقا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

سری مینی کامپیوترهای اینتل NUC به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند چون به‌رغم اندازه کوچکی که دارند، توان زیادی ارائه می‌کنند. عضو جدید این خانواده با نام Beast Canyon از اندازه ۵ به ۸ لیتری ارتقا یافته و قدرت فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مینی کامپیوتر Beast Canyon می‌تواند از گرافیک‌های بزرگی مثل RTX 3090 بهره ببرد. پردازنده مرکزی این دستگاه تراشه ۱۰ نانومتری SuperFinEnhanced تایگرلیک است که ۸ هسته دارد و توان طراحی حرارتی آن ۴۵ وات است. بنابراین از Beast Canyon می‌توان تقریبا برای هر کاری به جز رندرینگ سنگین یا در دیتاسنترها استفاده کرد. این محصول بسته به زمان‌بندی عرضه می‌تواند یکی از اولین محصولاتی باشد که از تراشه ۱۰ نانومتری SFE اینتل استفاده می‌کند.

مینی کامپیوتر جدید اینتل مثل نسل قبلی که Ghost Canyon نام داشت، از منبع تغذیه مجتمع استفاده می‌کند. انتظار داریم اینتل همچنان به فروش Ghost Canyon ادامه دهد. با توجه به تصاویر احتمالا امکان جابه‌جایی واحد محاسبات به‌راحتی بین بدنه‌های ۵ و ۸ لیتری وجود داشته باشد.

واحد محاسبات رویکرد جدید اینتل در طراحی کامپیوترهاست که اولین بار در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ معرفی شد و پردازنده مرکزی موبایل، مادربرد، حافظه اصلی سیستم و سایر قطعات کامپیوتر را درون یک ماژول قرار می‌دهد.

واحد محاسبات این دستگاه با اسم رمز Driver Bay از رم DDR4-3200 و سه اسلات M.2 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند ۲ درگاه تاندربولت ۴، ۶ درگاه USB 3.1 Gen2 و وای‌فای ۶ داشته باشد. مینی کامپیوتر Beast Canyon در مدل‌های اینتل i7 ،i9 و i5 عرضه می‌شود.

Intel NUC 11

پلتفرم واحد محاسبات اینتل به شدت مورد استفاده تولیدکنندگانی مثل ریزر و ZOTAC است. Beast Canyon با پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل تایگرلیک از نظر قدرت چیزی از کامپیوترهای عادی کم نخواهد داشت. این دستگاه با ۳۲ گیگابایت رم و یک گرافیک مناسب قطعا می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف‌کنندگان معمولی باشد.

اینتل هنوز اطلاعات کامل این محصول را منتشر نکرده و فعلا چیزی درباره قیمت و تاریخ عرضه آن نمی‌دانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی