ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی لپ تاپ

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک D14 مدل ۲۰۲۰

اگر نگاهی به تاریخچه لپتاپ‌های میت بوک هواوی انداخته باشید متوجه می‌شوید که این کمپانی سابقه نسبتا کوتاهی در بازار لپتاپ‌ها دارد و اولین محصول خود در این گروه را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

اگر نگاهی به تاریخچه لپتاپ‌های میت بوک هواوی انداخته باشید متوجه می‌شوید که این کمپانی سابقه نسبتا کوتاهی در بازار لپتاپ‌ها دارد و اولین محصول خود در این گروه را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار کرده است. اما این کمپانی در همین مدت کوتاه ثابت کرده که توانایی طراحی و تولید محصولاتی بسیار با کیفیت، زیبا و کارآمد را دارد. پیش از این لپتاپ میت بوک D15‌ مدل ۲۰۲۰ با پردازنده AMD را در دیجیاتو بررسی کرده بودم و حالا به سراغ بررسی مدل میان‌رده کوچک‌تر اما همچنان با کیفیت و زیبای میت بوک D14 با پردازنده اینتل رفته‌ام.

مشخصات هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰

  • پردازنده اینتل Core i5-10210U (در برخی از مدل‌ها تا Core i7-10510)
  • پردازشگر گرافیکی اینتل UHD / انویدیا جی‌فورس MX250 با ۲ گیگابایت حافظه GDDR5
  • نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴ درصد
  • ۸ گیگابایت رم DDR4 (در برخی از مدل‌ها تا ۱۶ گیگابایت)
  • حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD از نوع  M.2 PCIe 3.0 (در برخی مدل‌ها ۲۵۶ گیگابایت)
  • باتری ۵۶ وات ساعتی و شارژر ۶۵ واتی
  • وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac و بلوتوث ۵.۰
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • وب‌کم با رزولوشن ۷۲۰p
  • رنگ‌های خاکستری (مدل مورد بررسی) و نقره‌ای
  • پورت‌ها شامل یک عدد USB Type-C، یک عدد USB 3.0 استاندارد و یک پورت USB 2.0 استاندارد، HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون/میکروفن
  • ابعاد ۳۲۲.۵ در ۲۱۴.۸ در ۱۵.۹ میلی‌متر و وزن ۱.۳۸ کیلوگرم
  • بدنه آلومینیومی
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه هوم
  • قیمت مدل مورد بررسی حدود ۲۲ میلیون تومان

مدلی که بررسی می‌کنم رنگ خاکستری فضایی دارد. هواوی همچنین مدل‌هایی از میت بوک دی ۱۴ را با پردازنده AMD مدل Ryzen 5 4500U یا Ryzen 7 4700U روانه بازار برخی از کشورهای اروپایی کرده است. این مدل حداکثر ۸ گیگابایت رم دارد اما از نظر کارایی پردازنده در سطح کمی بالاتر از مدل‌های اینتل قرار می‌گیرد. سایر مشخصات مدل AMD تفاوت چندانی با مدل مورد بررسی ندارد.

جعبه گشایی

طراحی

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

از همان ابتدا که لپتاپ هواوی را از جعبه بیرون می‌آورید متوجه ظرافت، وزن مناسب نسبت به ابعاد، کیفیت بسیار بالا و البته شباهت انکار ناپذیر به مک‌بوک اپل می‌شوید. بدنه میت بوک دی ۱۴ از آلومینیوم ساخته شده و بخش مربوط به لولا‌ها و فریم اطراف نمایشگر، تنها قسمت‌های پلاستیکی هستند. در قاب پشت نمایشگر لوگوی هواوی به شکل آینه‌ای و با رنگ تیره خودنمایی می‌کند.

هنگامی که لپتاپ را باز می‌کنید با ظاهری شبیه به مک‌بوک مواجه می‌شوید. حاشیه‌های نمایشگر اما بسیار باریک است و در بالا و دو طرف چپ و راست تنها به ۴.۸ میلی‌متر می‌رسد. نمایشگر همچنین به میزان ۱۸۰ درجه باز می‌شود و از این نظر یک پله از بیشتر رقبا با حداکثر زاویه ۱۲۰ درجه‌ای در رده‌ای بالاتر قرار می‌گیرد. ای کاش شرکت‌های دیگر هم چنین راهکاری را در پیش بگیرند و باز شدن نمایشگر را تنها به ۱۲۰ درجه محدود نکنند.

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

کیبورد میت بوک D14 هم شباهت بسیاری به کیبورد مک‌بوک دارد و به طور مشابه در زیر انگشتان،‌ نرم اما با فیدبک بسیار خوب احساس می‌شود و حتی در تایپ طولانی مدت هم خسته‌تان نمی‌کند. کیبورد همچنین به نور پس زمینه با قابلیت تنظیم در دو سطح مجهز شده. از معایب کیبورد فقدان کلیدهای Page Up ،End ،Home و Page Down است. علاوه بر این مدلی که به دست من رسیده کیبوردی با چاپ عربی دارد.

در پایین کیبورد تاچ‌پد با طول بزرگ اما عرض نسبتا کم قرار گرفته است. تاچ‌پد از درایور مایکروسافت پرسیژن هم پشتیبانی می‌کند و با این که دقت بالایی دارد اما در مقایسه با تاچ‌پد بسیار دقیق ایسوس ویووبوک R528EP‌ (بررسی دیجیاتو) عملکرد ضعیف‌تری دارد. در گوشه بالا و سمت راست کیبورد، کلید پاور به چشم می‌خورد که با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده است. حسگر عملکرد سریع و کم خطایی دارد و در عین حال مشابه میت‌بوک D15 با یک ویژگی جالب همراه شده است. زمانی که کلید پاور را فشار می‌دهید، میت‌بوک دی ۱۴ همزمان اثر انگشت را نیز خوانده و تا زمان لاگین به ویندوز نگهداری می‌کند. در نهایت زمانی که ویندوز به صفحه لاگین می‌رسد، آن را اعمال کرده و مستقیم به محیط دسکتاپ منتقل می‌شوید.

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

وبکم میت بوک دی ۱۴ هم مشابه دیگر مدل‌های سری میت‌بوک بین کلیدهای F6 و F7‌ مخفی شده و با یک بار فشردن از جای خود بیرون می‌آید. در نگاه اول این ایده هواوی جذاب به نظر می‌رسد؛ چون با بستن وبکم نگرانی مربوط به حریم خصوصی کمتر می‌شود. اما در عمل دوربین در بیشتر شرایط قابل استفاده نیست؛ چون زاویه دید آن پایین‌تر از چهره است و به همین دلیل معمولا یا مجبور می‌شوید خودتان را به هر نحو شده در کادر دوربین جا دهید یا باید لپتاپ را به دست بگیرید و برای زاویه دید بهتر تنظیم کنید. هواوی همچنین در زیر لپتاپ و دقیقا در زیر وب‌کم یک سوراخ کوچک را در نظر گرفته تا اگر تصادفا با دست خیس وب‌کم را لمس کردید، آب باقی مانده از زیر لپتاپ تخلیه شود. البته هواوی اشاره کرده که کیبورد در برابر آب مقاوم نیست و ممکن است در صورت خیس شدن به لپتاپ آسیب برسد.

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

در سمت راست میت بوک D14‌ یک پورت USB در کنار یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدست به چشم می‌خورد. اگر از نزدیک به پورت USB در این لبه نگاهی بیاندازید به دلیل نوع کانکتورها تصور می‌کنید که این پورت USB 3.0 است؛‌ در حالی که آن طور که هواوی هم می‌گوید در واقع با پورت کم سرعت‌تر USB2.0‌ طرف هستیم. در سمت دیگر یک درگاه HDMI، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB-C قرار گرفته است. پورت USB-C همچنین وظیفه شارژ دستگاه به واسطه شارژر ۶۵ واتی همراه لپتاپ را به عهده دارد. در کل باید گفت که با توجه به ابعاد جمع و جور میت بوک دی ۱۴، تعداد پورت‌ها قابل قبول است.

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

زیر لپتاپ با یک قاب یکپارچه پوشانده شده که در بالای آن حفره‌هایی برای تهویه و در دو طرف سوراخ‌هایی برای اسپیکر دیده می‌شوند. در این قسمت موضوعی که شاید کمی نگران کننده باشد، حفره‌های درشت در زیر فن دستگاه است که بدون هیچ‌گونه سوراخ ریز یا فیلترهای معمول پلاستیکی، احتمال ورود گرد و غبار به لپتاپ را افزایش می‌دهد. هواوی همچنین یک بخش لاستیکی پهن در بالای قاب پشتی و دو لاستیک کوچکتر در پایین را برای چسبندگی هر چه بیشتر میت بوک به سطح در نظر گرفته است. در عمل هم لپتاپ به خوبی روی سطح قرار می‌گیرد و به هیچ وجه لیز نمی‌خورد.

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

در مجموع در مورد کیفیت میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ باید گفت که طراحی زیبا و بسیار با کیفیتی دارد و از این نظر حتی بهترین‌های بازار را به چالش می‌کشد و می‌تواند با مدل‌های پرچمدار با کیفیت نیز رقابت کند.

نمایشگر

نمایشگر IPS میت بوک دی ۱۴ رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. کیفیت نمایشگر برای یک لپتاپ میان‌رده قابل قبول است اما دقت رنگ‌ها چندان بالا نیست و به همین دلیل برای ویرایش حرفه‌ای عکس نمی‌توان روی آن حساب کرد. حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیتی نمایشگر برای استفاده در محیط داخلی کافی است و به دلیل روکش مات، بازتاب چندانی در نمایشگر دیده نمی‌شود. اما هنگام کار در محیط بیرون و در زیر نور خورشید به مشکل بر می‌خورید.

هواوی از زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای نمایشگر گفته است. در عمل هم شاهد زاویه دید بسیار خوبی هستیم و حتی با افزایش زاویه، محتوا همچنان قابل مشاهده هستند و رنگ‌ها چندان به هم نمی‌ریزند. نمایشگر همچنین در استفاده طولانی مدت چشم را آزار نمی‌دهد.

در مجموع باید گفت که کیفیت نمایشگر در حد بسیاری از دیگر میان‌رده‌‌های بازار است اما در مقایسه با مدل‌هایی از جمله ایسوس ویووبوک R528EP‌ کیفیت رنگ و زاویه دید به مراتب بالاتری دارد.

سخت‌افزار

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

هواوی میت بوک D14 مدل ۲۰۲۰ با پردازنده اینتل، ۸ گیگابایت رم و پردازشگر گرافیکی انویدیا جی‌فورس MX250 به دست من رسیده است. این ترکیب سخت‌افزاری نشان می‌دهد که لپتاپ بیشتر برای کارهای عمومی و مالتی مدیا طراحی شده است. در ادامه مشخصات پردازنده اینتل Core i5-10210U را مشاهده می‌کنید:

  • ۴ هسته و ۸ ترد
  • فرکانس پایه ۱.۶۰ گیگاهرتز
  • فرکانس توربو تا ۴.۲۰ گیگاهرتز (تنها روی یک هسته)
  • مجموعا یک مگابایت کش سطح دوم
  • ۶ مگابایت کش سطح سوم
  • لیتوگرافی ۱۴ نانومتری
  • پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل UHD

چند ماهی است که لپتاپ‌های با پردازنده نسل یازدهم اینتل هم روانه بازار ایران شده‌اند اما مدل مورد بررسی پردازنده نسل دهم با ۴ هسته پردازشی دارد. این پردازنده از نظر عملکرد در بین میان‌رده‌ها به حساب می‌آید و ۸ گیگابایت رم هم حداقل مورد نیاز برای اجرای بی دردسر برنامه‌های متنوع روی ویندوز ۱۰ است. هواوی همچنین ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD را در نظر گرفته و با توجه به جمع و جور بودن لپتاپ،‌ خبری از هارد دیسک اضافه نیست.

آزمایش کارایی را ابتدا با سنجش سرعت SSD شروع می‌کنم. هواوی از یک SSD سامسونگ PM981 با کد MZVLB512HAJQ و با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت استفاده کرده است. در ادامه تست سرعت با نرم‌افزار کریستال دیسک مارک ۷.۰ را مشاهده می‌کنید.

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰

سرعت خواندن و نوشتن متوالی حافظه SSD میت‌بوک D14 به حدود ۳۴۰۰ و ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد که بسیار بالا و سریع است و در بین مد‌‌های NVMe با رابط PCIe3.0 از نظر سرعت در حد یک پرچمدار به حساب می‌آید.

برای تست کارایی پردازنده میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ به سراغ Cinebench R23 رفتم. این برنامه در حالت‌های تک و چند هسته‌ای تمام توان CPU برای رندر کردن یک تصویر سنگین را به کار می‌گیرد. در ادامه نتایج به دست آمده را مشاهده می‌کنید.

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰

همان طور که در تست Cinebench R23 مشخص است Core i5-10210U در تست تک هسته‌ای عملکرد بسیار خوبی دارد اما به مراتب پایین‌تر از پردازنده‌های نسل یازدهم از جمله Core i3-1115G4 در لپتاپ ایسوس ویووبوک R528EP‌ با امتیاز ۱۳۱۵ قرار می‌گیرد. در تست چند هسته‌ای هم امتیاز ۳۴۶۴ یعنی در حد میان‌رده‌ها را دارد. تست بعدی، مدرن آفیس از نرم‌افزار پی‌سی‌مارک است که توان کلی سخت‌افزار دستگاه برای اجرای فعالیت‌‌های روزمره، تولید محتوای دیجیتال و بهره‌وری را می‌سنجد. در زیر نتایج به دست آمده را می‌بینید.

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰

امتیاز ۴۲۷۴ در پی‌سی‌مارک نشان می‌دهد که این لپتاپ برای استفاده‌های عمومی طراحی شده است. در بخش عمومی یعنی اجرای اپ‌ها، کنفرانس ویدیویی و مرور وب امتیاز کلی ۸۴۴۸ ثبت شده که بیش از دو برابر امتیاز تولید محتوای دیجیتال (۳۶۰۹) برای ویرایش عکس، رندرگیری و تدوین ویدیو است. در مقایسه با لپتاپ هواوی میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۰ با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U (بررسی دیجیاتو) با امتیاز کلی ۳۹۷۱ متوجه می‌‌شویم که در بیشتر بخش‌ها میت بوک دی ۱۴ امتیاز بالاتری دارد و تنها در بخش ویرایش تصاویر، D15 موفق به ثبت امتیاز بالاتری شده است.

هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ قطعا برای بازی کردن ساخته نشده اما تست آن با نرم‌افزار تری‌دی‌مارک خالی از لطف نیست. در ادامه نتایج تست‌های مختلف تری‌دی‌مارک را مشاهده می‌کنید:

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰

بر طبق نتایج فوق، در کمال تعجب پردازشگر گرافیکی جی‌فورس MX250 در این لپتاپ کارایی بالاتری از همین چیپ در میت بوک ایکس پرو ۲۰۱۹ و حتی MX330 در لپتاپ ایسوس دارد. اما بی شک به گرد پای چیپ‌های قدرتمندی مثل GTX 1050Ti و RTX 2070 Super نمی‌رسد. بنچمارک‌های تری‌دی‌مارک هم نشان می‌دهند که نباید از میت بوک دی ۱۴ انتظار اجرای بازی‌های پیشرفته روز یا رندرگیری سه بعدی را داشته باشید.

فن لپتاپ هوای تازه را از زیر دستگاه دریافت کرده و هوای گرم را از فضای بین بدنه و لولا به بیرون دفع می‌کند. در عمل فن معمولا با صدای کم کار می‌کند اما از پس خنک کردن کامل لپتاپ بر نمی‌آید. در دمای اتاق ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتیگراد حتی حین کارهای سبک و عادی و کارکرد پردازنده تا ۳۰ درصد، نیمه سمت چپ کیبورد در برخی از قسمت‌ها حتی تا ۴۳ درجه گرم می‌شود.

هواوی همچنین نرم‌افزار Huawei PC Manager را برای میت‌بوک دی ۱۴ ارائه کرده که امکانات متنوعی از جمله تشخیص مشکلات احتمالی مرتبط با درایورها و آپدیت آنها و نیز جزئیات مشخصات سخت‌افزاری را در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از قابلیت Huawei Share هم می‌توانید تصویر گوشی‌ موبایل را روی لپ‌تاپ نمایش دهید، کلیپ‌بورد را بین این دو به اشتراک بگذارید یا فایل‌ها را منتقل کنید؛ البته برای استفاده از این قابلیت باید گوشی هواوی داشته باشید.

در مدتی که از میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ استفاده کردم، آهنگ گوش کردم،‌ فیلم تماشا کردم، به ویرایش عکس پرداختم و در گوگل کروم حدود ۲۰ تب باز داشتم. با تجاربی که داشتم می‌توانم بگویم که این لپتاپ به خوبی از پس کارهای روزمره و معمول خانگی، اداری یا دانشجویی بر می‌آید اما قطعا برای بازی کردن یا رندرگیری سه بعدی ساخته نشده است. از نکات منفی باید به گرم شدن محسوس سمت چپ بدنه اشاره کرد که گاه حین تایپ طولانی مدت کمی آزار دهنده می‌شود. البته در صورتی که کارکرد پردازنده زیر ۳۰ درصد باشد لپتاپ خنک باقی می‌ماند.

کیفیت صدا

هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ به دو اسپیکر مجهز شده که هر کدام ۲ وات قدرت دارند. حداکثر حجم صدای اسپیکرها و نیز حس فراگیر بودن متوسط است. بیشترین حجم صدا مربوط به فرکانس‌های میانه است و حجم صدای تریبل کمی ضعیف‌تر شنیده می‌شود اما تقریبا هیچ خبری از صدای بیس نیست. در کل کیفیت صدای اسپیکر برای یک میان‌رده مناسب است و البته هواوی با وجود ابعاد جمع و جور لپتاپ جک ۳.۵ میلی‌‌متری هدفون را هم در نظر گرفته است.

باتری و شارژ

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ به باتری ۵۶ وات ساعتی مجهز شده که به گفته سازنده با یک بار شارژ آن می‌توانید تا ۱۳.۲ ساعت ویدیوی 1080p با روشنایی نمایشگر ۱۵۰ نیتی را تماشا کنید. در آزمایش مدرن آفیس پی‌سی‌مارک که ترکیبی از استفاده ابزارهای تایپ، ویرایش متن، مرور متن و کنفرانس ویدیویی را شبیه سازی می کند، لپتاپ توانست با روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر و وای‌فای روشن به مدت بیش از ۱۳ ساعت دوام آورد که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. در عمل می‌توانید تقریبا برای یک روز کاری روی لپتاپ حساب کنید. من در استفاده معمول و با روشنایی نمایشگر حدود ۸۰ درصد و با کارهایی از جمله وبگردی و ویرایش عکس برای حدود ۵ ساعت از لپتاپ استفاده کردم که رقم مناسبی است.

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰

میت بوک دی ۱۴ با شارژر ۶۵ واتی و کابل USB-C همراه شده که به گفته هواوی امکان شارژ یک تا ۴۶ درصد باتری در ۳۰ دقیقه را دارد. لپتاپ در زمان خاموش بودن،‌ پس از ۳۰ دقیقه تقریبا نزدیک به همین میزان شارژ شد اما شارژ باتری حین استفاده معمول بیش از زمان مورد انتظار من طول کشید. در این شرایط شارژ ۵ تا ۲۰ درصد حدود ۱۰ دقیقه زمان برد و در ۵۰ دقیقه باتری تا ۴۰ درصد شارژ شد. در نهایت شارژ ۹۰ درصدی حدود ۲:۳۵ ساعت و شارژ ‌کامل در حدود ۳ ساعت و ربع زمان برد که مدت کوتاهی به حساب نمی‌آید. با این حال با بیکار بودن لپتاپ یا خاموش بودن حین شارژ، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل کمتر این مقدار خواهد شد. مشکل دیگری که باید به آن اشاره کنم گرم شدن بیش از حد نیمه سمت چپ دستگاه حین شارژ‌ است که حتی حین کار هم کمی من را آزار می‌دهد. ظاهرا به دلیل همین موضوع گرم شدن است که هواوی سرعت شارژ حین استفاده از دستگاه را بیش از حد کاهش داده تا بتواند تا حدودی گرما را کنترل کند؛ گرچه در این موضوع موفق عمل نکرده است.

سخن پایانی

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۴

هواوی میت بوک دی ۱۴ مدل ۲۰۲۰ لپتاپی میان‌رده با بدنه‌ای در حد با کیفیت‌ترین‌های بازار است و در عین حال وزن کم و ابعاد جمع و جوری دارد. این لپتاپ با شارژدهی عالی و کیبورد بسیار خوب می‌تواند از بهترین گزینه‌ها در رده قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان برای کارهای خانگی روزمره یا اداری و یا دانشجویی باشد. نمایشگر هم در این رده قیمتی کیفیت خوبی دارد اما از سرعت شارژ نسبتا پایین و گرم شدن بدنه حتی در شرایط کاری سبک تا نیمه سنگین نمی‌توان به راحت گذشت.

از رقبای این لپتاپ لنوو Flex 5 - B است که قیمتی یکسان دارد و به پردازنده جدیدتر و کمی قدرتمندتر Core i5 1135G7 مجهز شده است. این لپتاپ همچنین نمایشگر لمسی با امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد اما وزن‌ش کمی بالاتر است و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی برایش در نظر گرفته شده است. رقیب دیگر با قیمت مشابه، ایسوس ذنبوک UM433DA است که حدود ۲۶۰ گرم وزن کمتری دارد اما در عوض به پردازنده کمی ضعیف‌تر AMD Ryzen 5 3500U مجهز شده است.

اگر با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان به دنبال لپتاپ بزرگ‌تری باشید می‌توانید به سراغ یکی از بهترین‌ها در این رده قیمت یعنی ایسوس ویووبوک ۱۵ مدل R528EP که اخیرا در دیجیاتو بررسی کرده‌ایم بروید. هواوی میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۰ (بررسی دیجیاتو) هم از لپتاپ‌های با ارزش در بین مدل‌های ۱۵ اینچی با قیمت حدود ۲۳ میلیون تومان به حساب می‌آید. دی ۱۵ علاوه بر SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به هارد دیسک یک ترابایتی مجهز شده اما در مقایسه با دی ۱۴ ظرفیت باتری کمتری دارد.

خرید هواوی میت بوک D14 مدل ۲۰۲۰

مزایا
  • طراحی زیبا و بدنه با کیفیت آلومینیومی
  • کیبورد عالی
  • ابعاد جمع و جور و وزن کم
  • نمایشگر با کیفیت در رده قیمت
  • شارژدهی باتری بسیار خوب
  • سرعت بالای SSD
معایب
  • گرم شدن بیش از حد بدنه
  • طراحی نامناسب وب‌کم
  • شارژ نه چندان سریع
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی