ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الین ویر X15 و X17 با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و گرافیک RTX 30 معرفی شدند

الین ویر (Alienware) از جدیدترین لپ‌تاپ‌هایش رونمایی کرد. این محصولات در کنار ضخامت کمی که دارند، از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند و گیمرها را ناامید نمی‌کنند، البته اگر گیمرها بودجه کافی برای خرید الین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

الین ویر (Alienware) از جدیدترین لپ‌تاپ‌هایش رونمایی کرد. این محصولات در کنار ضخامت کمی که دارند، از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند و گیمرها را ناامید نمی‌کنند، البته اگر گیمرها بودجه کافی برای خرید الین ویر X15 یا X17 داشته باشند.

الین ویر X15 به اندازه کافی قدرتمند است، اما اگر بخواهید قدرت بالاتری را تجربه کنید، می‌توانید به سراغ برادر بزرگترش با ضخامت بالاتر بروید. در ادامه نگاهی به مشخصات این لپ‌تاپ‌ها داریم.

الین ویر X15

این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۱,۹۹۹ دلار وارد بازار می‌شود و از امروز خریداران می‌توانند آن را سفارش دهند. مدل پایه این محصول به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H مجهز شده که از ۸ هسته بهره می‌برد و حداکثر فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز دارد. ضخامت این محصول برابر ۱۵.۹ میلی‌متر است.

الین ویر X15 از ۱۶ گیگابایت رم با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سریع NVMe و کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 با حداکثر توان طراحی حرارتی ۹۰ وات و فرکانس ۱,۴۰۲ مگاهرتز بهره می‌برد. خریداران به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، رفرش ریت ۱۶۵ هرتز، زمان پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه‌ای و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت با پوشش ۱۰۰ درصدی گاموت رنگی sRGB دسترسی پیدا می‌کنند.

الین ویر X15
الین ویر X17 در سمت چپ و الین ویر X15 در سمت راست

اگر فکر می‌کنید این قطعات قدرت کافی در اختیارتان قرار نمی‌دهند، می‌توانید به سراغ نسخه‌های قدرتمندترش بروید که البته هنوز قیمت این پیکربندی‌ها را نمی‌دانیم. با این حال در بالاترین نسخه کاربران به پردازنده اینتل Core i9-11900H، رم ۳۲ گیگابایتی، ۲ ترابایت حافظه NVMe M.2 SSD و کارت گرافیک RTX 3080 دسترسی پیدا می‌کنند. در این نسخه رزولوشن نمایشگر به QHD می‌رسد، روشنایی‌اش ۴۰۰ نیت می‌شود و رفرش ریت ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۲ میلی‌ثانیه را در اختیارتان قرار می‌دهد. ضمنا با پوشش ۹۹ درصدی گاموت رنگی DCI-P3 هم روبه‌رو هستیم.

از پورت‌های این محصول می‌توان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، یک پورت USB-A 3.2 Gen 1، یک پورت USB-C Gen 2، یک پورت تاندربولت ۴، درگاه کارت حافظه و پورت HDMI 2.1 با خروجی 4K و ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

الین ویر X17

این لپ‎‌تاپ با قیمت پایه ۲,۰۹۹ وارد بازار می‌شود و از مشخصات فنی پایه یکسانی با برادرش بهره می‌برد، با این حال ضخامتش به ۲۰.۹ میلی‌متر می‌رسد و به همین علت، در نسخه پایه کمی قدرتش بیشتر است.

الین ویر X15 در بالا و X17 در پایین

اگر خواهان قدرت بیشتری باشید، می‌توانید RTX 3080 را با ۱۶ گیگابایت حافظه سفارش دهید. در بخش پردازنده هم با اینتل Core i9-11900HK روبه‌رو هستیم و حداکثر به ۶۴ گیگابایت رم مجهز می‌شود. پورت‌های این لپ‌تاپ تفاوتی با برادرش ندارد، با این حال به یک پورت USB-A اضافه، مینی دیسپلی پورت و پورت اترنت 2.5G مجهز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی