ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک آیفون ۱۲ پرو با کمک نیروی مغناطیسی شارژر مگ‌سیف از کانال آب نجات پیدا کرد

مردی در آلمان آیفون دوستش را که به مدت چند ساعت درون کانال آبی در شهر برلین افتاده بود، نجات داد ولی او به جای این که شخصا به دنبال این موبایل به زیر آب ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مردی در آلمان آیفون دوستش را که به مدت چند ساعت درون کانال آبی در شهر برلین افتاده بود، نجات داد ولی او به جای این که شخصا به دنبال این موبایل به زیر آب برود، با استفاده از قدرت مغناطیسی شارژر مگ‌سیف دستگاه را صید کرد و از آب بیرون آورد.

سه روز پیش دوست توسعه‌دهنده‌ای به نام «فردریک ریدل» آیفون ۱۲ پرو خود را درون کانال آبی در شهر برلین انداخت. او در آن لحظه تصور می‌کرد موبایلش را از دست داده چون پایین کانال گل‌آلود بود و نمی‌شد دستگاه را پیدا کند. او ابتدا سعی کرد با چشم آیفون خود را بیابد، ولی به نظر می‌رسید که هیچ راهی برای یافتن این دستگاه وجود ندارد.

با این حال، او با کمک دوست توسعه‌دهنده‌اش توانست با شارژر مگ‌سیف اپل یک قلاب ماهی‌گیری بسازد و در همان محلی که آیفون درون آب افتاده بود به دنبال این دستگاه بگردد. در نهایت، مگ‌سیف به پشت آیفون متصل شد و آن را از آب بیرون آورد. نکته جالب این بود که دستگاه هنوز کار می‌کرد و با وجود اینکه چند ساعت درون آب قرار داشت، شارژ باتری خود را از دست نداده بود.

نکته جالب این که آن‌ها در جستجوی اولیه موفق شدند یک نینتندو سوییچ را هم از کف کانال پیدا کنند، اما این دستگاه دیگر خراب شده بود و کار نمی‌کرد. این نخستین باری نیست که اتصال مغناطیسی آیفون‌ها را از زیر آب نجات می‌دهد. در ماه مارس هم یک آیفون دیگر بعد از ۳۰ روز از کف یک دریاچه یخ‌زده با آهنربا بیرون کشیده شد.

اپل در طول زمان مقاومت محصولات خود را در برابر آب افزایش داده است. آیفون ۱۲ از استاندارد IP68 بهره می‌برد، یعنی می‌تواند نیم ساعت در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. با این حال، ظاهرا دوام آیفون‌ها کمی بیشتر از حد استاندارد است. قبلا هم یک آیفون ۸ پس از دو ماه از یک دریاچه نجات داده شده بود و همچنان کار می‌کرد. آیفون ۸ استاندارد IP67 دارد که اجازه می‌دهد این دستگاه نیم ساعت در عمق یک متری دوام بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Elman dameshghi
    Elman dameshghi | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    جالب بود

مطالب پیشنهادی