ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD از تجهیز چیپست پرچمدار سامسونگ به گرافیک با معماری RDNA2 خبر داد

سامسونگ دی ماه پارسال تایید کرد که پردازنده گرافیکی AMD را به نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس می‌آورد. با این حال، تاکنون اطلاعات بیشتری درباره مشخصات یا زمان‌بندی عرضه این چیپست در دسترس نبود. حالا AMD ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

سامسونگ دی ماه پارسال تایید کرد که پردازنده گرافیکی AMD را به نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس می‌آورد. با این حال، تاکنون اطلاعات بیشتری درباره مشخصات یا زمان‌بندی عرضه این چیپست در دسترس نبود. حالا AMD در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ جزئیات تازه‌ای را درباره همکاری خود با سامسونگ منتشر کرده است.

دکتر «لیسا سو»، مدیرعامل AMD در خلال رویداد این شرکت در کامپیوتکس ۲۰۲۱ اعلام کرد که تراشه پرچمدار بعدی اگزینوس از گرافیک مبتنی بر معماری RDNA2 استفاده می‌کند. این GPU که برای اولین بار وارد دنیای تلفن‌های هوشمند خواهد شد، از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل رهگیری پرتو و سایه‌زنی نرخ متغیر پشتیبانی می‌کند تا توان گرافیکی بالاتر و بهینگی انرژی بیشتری داشته باشد.

RDNA2 جدیدترین معماری گرافیکی AMD است که پیش‌تر در سری کارت‌های گرافیک AMD 6000 استفاده شده بود. کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و سری اس هم از گرافیک‌هایی با همین معماری استفاده می‌کنند. خانم «سو» می‌گوید:

«AMD طی چند سال با سامسونگ همکاری خواهد کرد تا به نوآوری‌های گرافیکی در بازار موبایل شتاب دهد. خرسندیم اعلام کنیم که مالکیت‌های فکری گرافیک‌های سفارشی را با پشتیبانی از رهگیری پرتو و سایه‌زنی نرخ متغیر به چیپست پرچمدار بعدی سامسونگ می‌آوریم.»

انتظار می‌رود که سامسونگ در آینده اطلاعات بیشتری درباره این تراشه و قابلیت‌های گرافیکی آن منتشر کند. پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ تاکنون به دفعات به خاطر عملکرد ضعیف GPU مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. ولی با همکاری سامسونگ و AMD می‌توانیم امیدوار به پیشرفت چشمگیر عملکرد گیمینگ در چیپست بعدی اگزینوس باشیم.

در شایعات گفته شده که اولین تراشه سامسونگ برای میزبانی از پردازنده گرافیکی شرکت AMD اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود و قرار است از این چیپست علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در لپ‌تاپ‌ها هم استفاده شود. با این حال، هنوز چیزی رسما تایید نشده و باید منتظر بمانیم تا اطلاعات نهایی از سوی خود سامسونگ به اشتراک گذاشته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی