ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داده‌های آماری از عملکرد بهتر آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ در بازار خبر می‌دهند

داده‌های آماری موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می‌دهد تعداد موبایل‌های فعال شده آیفون ۱۲ در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به آیفون ۱۱ در مدت مشابه سال قبل در حدود دو درصد افزایش یافته است. در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

داده‌های آماری موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می‌دهد تعداد موبایل‌های فعال شده آیفون ۱۲ در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به آیفون ۱۱ در مدت مشابه سال قبل در حدود دو درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آماری، تعداد موبایل‌های فعال شده در نظر گرفته شده است. براساس گزارش این موسسه، ۱۶ درصد از آیفون‌های فعال شده در سه ماهه اول ۲۰۲۱ از سری آیفون ۱۲ بوده‌اند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۵ درصد آیفون‌های فعال شده از سری آیفون ۱۱ بودند.

البته در گزارش مربوطه به این نکته نیز اشاره شده که گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در مقایسه با آیفون ۱۱، یک ماه دیرتر به بازار عرضه شده‌اند. همچنین، با توجه به اینکه اپل گوشی آیفون SE 2020 را نیز به بازار عرضه کرده،‌ موبایل‌های سری آیفون ۱۲ در رقابت با این موبایل در این بازه زمانی به فروش رسیده‌‌اند که خودش نکته مهمی است.

اطلاعات مربوط به سهم بازار مدل‌های قدیمی آیفون نشان می‌دهد موبایل‌های سری آیفون ۱۱ عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های سری آیفون XS داشته‌اند.

باید گفت گوشی‌های سری آیفون ۱۱ نه تنها پس از معرفی و عرضه به بازار توانستند توجه کاربران را به خود جلب کنند، بلکه حتی پس از عرضه آیفون ۱۲ نیز برای مدت زمان قابل توجهی، کماکان در بازار طرفدار داشتند و توانستند خط حرکتی فروش خود را حفظ کنند.

به علاوه آمارها نشان می‌دهند که ۲۱ درصد گوشی‌های آیفون فعال شده در فصل اول ۲۰۲۰ سری آیفون‌ XS بوده‌اند. این در حالی است که ۲۵ درصد گوشی‌های فعال در همان فصل از سری آیفون ۱۱ بوده‌اند که اختلاف ۴ درصدی را نشان می دهد.

داده‌های کانترپوینت حاکی از آن هستند که مدل‌های پرو موبایل‌های آیفون فروش بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. داده‌های آماری نشان می‌دهد ۴۴ درصد گوشی‌های فعال آیفون در فصل اول ۲۰۲۰، آیفون ۱۱ پرو و ۵۴ درصد گوشی‌های فعال آیفون در فصل اول ۲۰۲۱ را آیفون ۱۲ پرو تشکیل می‌دهند. حتی مدل‌های پرو و پرو مکس نیز توانسته‌اند در رقابت با مدل‌ آیفون ۱۲ و مدل مینی، محبوبیت بالاتری را کسب کنند.

کانترپوینت در گزارش دیگری نیز اعلام کرده بود که گوشی‌های آیفون پرفروش‌ترین موبایل‌های 5G در ماه اکتبر شده‌‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی