ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیوع گسترده کرونا در ویتنام، زنجیره تامین قطعات اپل و سامسونگ را تهدید می‌کند

به دنبال همه‌گیری کرونا، ویتنام روزهای سختی را سپری می‌کند و بیم آن می‌رود شرایط به وجود آمده بتواند مشکلاتی را برای زنجیره تامین قطعات اپل و سامسونگ به همراه داشته باشد. به گزارش «رویترز»، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

به دنبال همه‌گیری کرونا، ویتنام روزهای سختی را سپری می‌کند و بیم آن می‌رود شرایط به وجود آمده بتواند مشکلاتی را برای زنجیره تامین قطعات اپل و سامسونگ به همراه داشته باشد.

به گزارش «رویترز»، گسترش بیماری کرونا در ویتنام باعث شده برخی کارخانه‌های تولیدی در استان‌های شمالی و صنعتی ویتنام کمتر از ظرفیت تولید خود فعالیت کنند. در بین کارخانه‌های این منطقه که با چنین مشکلاتی روبرو هستند، برخی از آنها وظیفه تامین قطعات مورد نیاز اپل و سامسونگ را برعهده دارند. به گفته منابع آگاه، همین مساله می‌تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان موبایل در کوپرتینو و کره ایجاد کند.

با وجودی که بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و برخی از این کارخانه‌ها طی یکسال گذشته توانسته بودند شرایط را مدیریت کنند، اما ظاهرا این روزها ویتنام در حال مبارزه جدی‌تری با این ویروس عالم‌گیر است.

اپل و سامسونگ

گفته می‌شود از اواخر اواسط اردیبهشت‌ماه تاکنون بیش از سه هزار نفر در ۳۰ شهر از ۶۳ شهر استان آلوده به ویروس کرونا شده‌‌اند. همین مساله باعث شده تا دولت محلی مجبور شود رستوران‌ها و برخی فعالیت‌های عمومی را تعطیل کند و مانع از برگزاری گردهمایی در هانوی و مرکز تجاری شهر هوشی‌مین شود. مجموع این مسائل باعث شده در برخی مناطق، مشکلاتی برای شهروندان به وجود بیاید.

به گفته منبع آگاه، یکی از تامین کنندگان اپل مجبور شده از نیروهای کاری خود بخواهد در دو شیفت در محل کار خود حاضر شوند. قرار است به مدت دو هفته این راهکار پیش گرفته شود.

زنجیره تامین سامسونگ نیز با مشکلات مشابهی روبرو است. قوانین مربوط به منع عبور و مرور باعث شده که کارمندان نتوانند به راحتی در محل کار خود حاضر شوند. شایان ذکر است که ویتنام به تنهایی نیمی از تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ را به خود اختصاص داده. در نتیجه بروز هر مشکلی در این منطقه می‌تواند روی فروش سامسونگ تاثیرگذار باشد.

اخیرا ویتنام از شناسایی گونه جدید کرونا خبر داده که ترکیبی از گونه بریتانیایی و هندی با سرعت شیوع بالاست. همین گونه می‌تواند شرایط را وخیم‌تر کند و سامسونگ و اپل نتوانند به قطعات و محصولات موردنیازشان دست پیدا کنند تا بازار با یک بحران جدید پس از کمبود جهانی تراشه مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی