ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان پلاس 9T با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO از راه می‌رسد

اگرچه وان پلاس خودش را برای معرفی گوشی میان‌رده نورد CE 5G آماده می‌کند، اما چینی‌ها مشغول توسعه پرچمدار جدیدی هم هستند که ظاهرا با نام وان پلاس 9T در پاییز امسال از راه می‌رسد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

اگرچه وان پلاس خودش را برای معرفی گوشی میان‌رده نورد CE 5G آماده می‌کند، اما چینی‌ها مشغول توسعه پرچمدار جدیدی هم هستند که ظاهرا با نام وان پلاس 9T در پاییز امسال از راه می‌رسد.

طبق اطلاعات جدید، این گوشی هوشمند به نمایشگر LTPO سامسونگ E4 مجهز می‌شود که رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتز دارد و رزولوشن آن به فول اچ‌دی پلاس می‌رسد. کاربران این نمایشگر به رفرش ریت ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز دسترسی پیدا می‌کنند که تفاوتی با وان پلاس ۹ پرو و گلکسی S21 اولترا ندارد.

نمایشگر LTPO موردنظر این منبع، با پنل OLED عادی فرق دارد و همین تفاوت باعث دستیابی به رفرش ریت متغیر می‌شود. این پنل در حقیقت بهره‌وری انرژی بالاتری نسبت به پنل امولد عادی دارد و کارآمدتر است، در همین راستا گزارش‌ها از تجهیز گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به این فناوری خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد امسال هم خبری از نسخه پرو گوشی‌های سری T وان پلاس نباشد و چینی‌ها تنها از ۳ پرچمدار رونمایی کنند. سال گذشته میلادی هم این کمپانی تنها گوشی وان پلاس 8T را معرفی کرد. بنابراین امسال هم تنها با وان پلاس 9T روبه‌رو می‌شویم و کاربران نباید منتظر نسخه پرو آن باشند و وان پلاس ۹ پرو تنها گوشی از این سری در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

در حال حاضر نمی‌دانیم علت این استراتژی چیست، اما می‌توان کمبود جهانی تراشه را یکی از دلایل آن دانست. همانطور که می‌دانید، کمبود چیپ بسیاری از صنایع را تهدید می‌کند و البته تولید خودرو آسیب شدیدی از این موضوع دیده. علاوه بر این، گفته می‌شود مشکلات حداقل تا اواسط ۲۰۲۲ ادامه دارند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه منتشر نشده، اما انتظار می‌رود شاهد استفاده از باتری حجیم و همچنین چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ در آن باشیم، البته شاید وان پلاس به سراغ نسخه‌های جدیدتر این تراشه مانند اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس یا پرو هم برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    من ۹ آر تازه گرفتم واقعا حرف نداره بهترین اندرویدی.

مطالب پیشنهادی