ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا چینی سینوواک را تایید کرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای واکسن کرونا چینی سینوواک تاییدیه استفاده اضطراری صادر کرد تا تبدیل به دومین واکسن چینی شود که از این سازمان چراغ سبز دریافت می‌کند. در حالی سازمان بهداشت جهانی این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای واکسن کرونا چینی سینوواک تاییدیه استفاده اضطراری صادر کرد تا تبدیل به دومین واکسن چینی شود که از این سازمان چراغ سبز دریافت می‌کند.

در حالی سازمان بهداشت جهانی این واکسن را تایید کرده که تزریق آن مدت‌هاست در برخی کشورها آغاز شده، با این حال چنین تاییدیه‌ای امنیت و اثربخشی آن را تضمین می‌کند.

این واکسن برخلاف واکسن‌های شرکت‌های فایزر و مدرنا به تجهیزات مخصوصی برای نگهداری نیاز ندارند که مدیر WHO، «تدروس آدهانوم» چنین ویژگی را مناسب نگهداری با منابع کم می‌داند:

«خوشحالم بگویم که واکسن سینوواک-کروناواک پس از اینکه امنیت، اثربخشی و کیفیتش ثابت شد، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد. امکان نگهداری ساده، باعث می‌شود این واکسن نیازی به منابع زیادی نداشته باشد. امروزه ضروری است که این ابزار نجات‌دهنده زندگی را در سریعترین زمان ممکن در اختیار مردم نیازمند قرار دهیم.»

صدور این تاییدیه به کشورها، تامین‌کنندگان بودجه، سازمان‌ها و جوامع اطمینان می‌دهد که این واکسن استانداردهای بین‌المللی را دارد. چندین هفته پیش سینوفارم موفق به کسب این تاییدیه شد تا تبدیل به اولین واکسن چینی کرونا با این ویژگی شود.

واکسن کرونا چینی سینوواک

تا به امروز WHO برای واکسن‌های زیادی تاییدیه صادر کرده که می‌توان به واکسن‌های فایزر/BioNTech، مدرنا، جانسون و جانسون و آسترازنکا تولیدی در هند، کره جنوبی و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

تاییدیه سازمان بهداشت جهانی امکان صادرات و توزیع سریعتر واکسن را فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌توان از واکسن کرونا چینی سینوواک برای برنامه جهانی کواکس هم استفاده کرد تا سریعتر مردم در کشورهای نه چندان ثروتمند واکسینه شوند.

سازمان بهداشت جهانی این واکسن را برای افراد بالای ۱۸ سال و دریافت دو دوز مناسب می‌داند که فاصله میان دوزها باید ۲ تا ۴ هفته باشد. به گفته WHO، نتایج نشان می‌دهند که این واکسن در برابر گونه علائم‌دار در ۵۱ درصد دریافت‌کنندگان موثر است و تا ۱۰۰ درصد از بستری شدن در بیمارستان و وضعیت وخیم بیماران جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر واکسن کرونا چینی سینوواک در ۲۲ کشور استفاده می‌شود که برای مثال می‌توان به برزیل، اندونزی، مکزیک و ترکیه اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی