ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در WWDC 2021 از سیستم عامل جدید homeOS رونمایی می‌کند؟

در یک لیست مشاغل اپل نام «homeOS» قرار گرفته، سیستم عاملی که برای اولین بار نامش را چند روز قبل از برگزاری رویداد WWDC 2021 می‌شنویم. به گفته یک توسعه‌دهنده به نام «خاویر لاکورت»، در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۱

در یک لیست مشاغل اپل نام «homeOS» قرار گرفته، سیستم عاملی که برای اولین بار نامش را چند روز قبل از برگزاری رویداد WWDC 2021 می‌شنویم.

به گفته یک توسعه‌دهنده به نام «خاویر لاکورت»، در لیست مربوط به مهندس ارشد iOS در اپل موزیک، بطور صریح به سیستم عامل homeOS اشاره شده و در کنار دیگر سیستم‌های مطرح کوپرتینویی‌ها یعنی watchOS ،iOS و tvOS قرار گرفته است.

در متن مربوط به این موقعیت شغلی نوشته شده:

«شما باید با مهندسان سیستم‌های اپل کار کنید، کارهای داخلی tvOS ،watchOS ،iOS و homeOS را یاد بگیرید. همچنین کدهای خود را به روش‌هایی که تنها اپل می‌تواند، بهینه‌سازی کنید. به تیم ما بپیوندید و یک تفاوت واقعی برای عاشقان موسیقی در سراسر جهان ایجاد کنید. تیم فریم‌ورک‌های اپل موزیک شامل فناوری است که ادغام تجربه اپل موزیک در تمام پلتفرم‌های موبایل ما شامل watchOS ،iOS و homeOS را ممکن می‌کند.»

یکی از موارد جالب، استفاده از نام homeOS در کنار سیستم عامل‌های موبایل است، بنابراین با سیستم‌هایی مانند مک او اس و tvOS روبه‌رو نیستیم و البته دلیلش را هم نمی‌دانیم.

این احتمال وجود دارد که این سیستم عامل همان نرم افزار خانه هوشمند کنونی اپل با نامی جدید باشد، همانطور که iOS با نام iPadOS برای تبلت‌های این کمپانی از راه رسید. البته شاید هم با یک سیستم عامل کاملا جدید روبه‌رو شویم.

گزارشی چندین ماه به این موضوع اشاره کرد که هنوز کوپرتینویی‌ها استراتژی یکپارچه‌ای برای بازار خانه هوشمند ندارند، بنابراین شاید homeOS تغییری در این موضوع ایجاد کند. این احتمال هم وجود دارد که چنین سیستم عاملی برای هوم پاد جدید اپل مجهز به نمایشگر مورد استفاده قرار بگیرد.

در نهایت این احتمال وجود دارد که homeOS در رویداد WWDC 2021 معرفی شود و بطور کامل با آن آشنا شویم. برای اطلاع از این موضوع، تنها باید تا چند روز دیگر یعنی دوشنبه هفته آینده صبر کنیم. این رویداد را ما بطور کامل در دیجیاتو پوشش خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی