ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لیموزین ولادیمیر پوتین وارد فاز تولید شد؛ اوروس سنات رقیبی برای رولزرویس

تولید اوروس سنات (Aurus Senat) که بسیاری از آن با عنوان رقیب روسی رولزرویس یاد می‌کنند، رسما آغاز شد. این خودروی لوکس و تشریفاتی در کارخانه یلابوگا (Yelabuga) تولید می‌‎شود. شاید بدانید سنات با هدف ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

تولید اوروس سنات (Aurus Senat) که بسیاری از آن با عنوان رقیب روسی رولزرویس یاد می‌کنند، رسما آغاز شد. این خودروی لوکس و تشریفاتی در کارخانه یلابوگا (Yelabuga) تولید می‌‎شود. شاید بدانید سنات با هدف جابجایی رئیس‌جمهور و دیگر مقامات بلندپایه روسیه طراحی و تولید شده است. پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 قرار بود این لیموزین لوکس سال گذشته وارد فاز تولید شود، اما این امر بنا به دلایلی تحقق نیافت.

کمپانی نوپای اوروس موتورز زیرمجموعه موسسه موتورهای خودرویی و مرکز تحقیقات اتومبیل روسیه (به اختصار NAMI) محسوب می‌شود. این کمپانی در حقیقت یک پروژه جاه‌طلبانه برای کرملین است که ایده اصلی آن توسط شخص رئیس‌جمهور روسیه یعنی ولادیمیر پوتین مطرح شده، به همین خاطر حمایت‌های دولتی از آن بسیار زیاد است.

اوروس سنات در دو نسخه تولید می‌شود که عبارتند از L700 و S600. نسخه L700 ابعاد بزرگ‌تری داشته و مخصوص جابجایی مقامات دولتی است؛ اما نسخه S600 کوچک‌تر بوده و مشتریان عادی می‌توانند آن را خریداری کنند. پس از سنات، اوروس در نظر دارد یک شاسی‌بلند و کانورتیبل لوکس را نیز توسعه دهد.

برای مشتریان اوروس سنات آپشن‌هایی مثل ردیف عقب با دو صندلی خم شونده، یک یخچال کوچک، میزهای برگرفته از هواپیماهای مسافربری و تزئینات چوبی و چرمی در نظر گرفته شده است. داشبورد عمودی این خودرو میزبان دو نمایشگر بزرگ (یکی برای سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده) است؛ این نمایشگرها زیر یک پنل شیشه‌ای واحد قرار دارند.

نیروبخش اوروس سنات یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی شده است. این موتور که با همکاری پورشه طراحی شده، توانایی تولید 590 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها هم به گیربکس 9 سرعته خودکار و سیستم چهار چرخ محرک محول شده است. اوروس موتورز قبلا وعده داده یک موتور V12 را نیز برای محصولات خود تدارک خواهد دید.

آنطور که یکی از روزنامه‌های داخلی روسیه از قول وزیر صنعت این کشور گزارش کرده، سالانه 200 الی 300 دستگاه سنات تولید خواهد شد. مدل پایه از این لیموزین تشریفاتی 18 میلیون روبل قیمت‌گذاری شده است؛ این رقم با نرخ روز ارز معادل 245 هزار دلار می‌شود. برای مقایسه بد نیست بدانید مدل پایه از رولزرویس فانتوم حدود 450 هزار دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GT
    GT | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    از رویس رویز کپی زدن😁

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    در پاسخ realtime: زبان طراحی یک تابع مهم از فرهنگ هست. یعنی یک طراح نمیتونه از حد معینی از عادات و رسوم و ساختارهای ذهنی خودش خارج بشه. به همین علت هست که خیلی از کمپانی های شرقی میرن دفتر طراحی در اروپا یا آمریکا تاسیس میکنن. اگر صرف کاغذ و قلم و نرم افزار بود نیاز به جابجایی فیزیکی نبود!

  • realtime
    realtime | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    خودروی قشنگیه واقعا. دقت کردین طراحی های روسی یجوریه؟ یعنی انگار یه تفاوت آشکاری داره به طراحی های جا های دیگه دنیا. انگار فضای خالی زیادی داره. رنگ کرمی هم توش خیلی استفاده میشه، عجیبه کلا، الان همین ماشین از طراحی بدنه نسخه سیاهش منو ناخودآگاه یاد طراحی های روسی میندازه، نمی دونم شاید اهل فن بتونن علت این دید من رو توضیح بدن

مطالب پیشنهادی