ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم‌موسس دوج کوین افزایش قیمت رمزارزها را ناشی از نظریه «احمق بزرگ‌تر» می‌داند

«بیلی مارکوس»، هم‌بنیان‌گذار دوج‌کوین می‌گوید قیمت رمزارزها عمدتا توسط گروهی از احمق‌ها هدایت می‌شود و بالا می‌رود که ارزهای دیجیتالی خود را به گروهی از افراد احمق‌تر می‌فروشند. آقای مارکوس که در سال ۲۰۱۳ در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

«بیلی مارکوس»، هم‌بنیان‌گذار دوج‌کوین می‌گوید قیمت رمزارزها عمدتا توسط گروهی از احمق‌ها هدایت می‌شود و بالا می‌رود که ارزهای دیجیتالی خود را به گروهی از افراد احمق‌تر می‌فروشند.

آقای مارکوس که در سال ۲۰۱۳ در کنار «جکسون پالمر» برای اولین بار دوج‌کوین را عرضه کرد، اخیرا در صفحه توییتر خود نوشته است: «با نظریه احمق‌تر به عنوان عامل محرک قیمت رمزارزها موافقم، ولی صادقانه برایم سوال است که به نظرتان درصد کسانی که رمزارزها را به خاطر کاربردشان خریداری می‌کنند در برابر کسانی که طبق نظریه احمق‌تر وارد بازار شده‌اند چقدر است. از دیدگاه من ۹۹.۹۹ درصد بازار طبق نظریه احمق‌تر عمل می‌کند.»

نظریه Greater Fool یا «احمق‌تر از من» یا «احمق بزرگ‌تر» می‌گوید شما می‌توانید از دارایی‌هایی که ارزششان بیشتر از حد واقعی است سود بگیرید چون معمولا افراد احمق‌تری هستند که حاضرند پول بیشتری بابت آن دارایی بپردازند. طبق این نظریه، چرخه آن قدر ادامه پیدا می‌کند تا دیگر هیچ احمقی باقی نماند.

بیلی مارکوس در توییت دیگری اعلام کرد که به نظرش بازار رمزارزها اساسا بی‌ارزش است. با این حال، فناوری‌های بنیادین همیشه پیروز می‌شوند، حتی اگر در کوتاه مدت قدر آن‌ها را ندانیم. او گفت: «بازار رمزارزها چاه پول‌های کودنی (Dumb Money) است که به دنبال میم‌ها می‌روند. این رفتار نشانی از ارجمندی ندارد. گروهی از کاربران صرفا مشغول بازی کردن و بازی خوردن پیرامون نظریه احمق‌ترند. آن‌چه در انتها ارزشمند خواهد بود فناوری است. سازوکارهای بنیادین همیشه پیروز می‌شوند.»

مارکوس دیگر در توسعه دوج‌کوین نقشی ندارد. با این حال، او چند ماه پیش در جریان رشد خیره‌کننده قیمت این رمزارز و سهام شرکت GameStop به وب‌سایت ردیت رفت و درباره دوج‌کوین نوشت: «مردم درباره رسیدن قیمت دوج‌کوین به ۱ دلار صحبت می‌کنند. این یعنی ارزش بازار دوج از شرکت‌هایی مثل بوئینگ، استارباکس، امریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام که به میلیون‌ها نفر خدمات واقعی می‌دهند، فراتر برود. آیا دوج‌کوین استحقاقش را دارد؟ این چیزی نیست که من قابلیت درکش را داشته باشم، چه برسد به این که بخواهم پاسخی بدهم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    احمق خودشه، ما میخریم

    • ehsan16
      ehsan16 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

      بله؛ ایشون هم احمق هستن، چون مطابق میل ما صحبت نمی کنن. کی می خوایم یاد بگیریم به نظر متخصصین احترام بگذاریم؟!! کی میخوایم یاد بگیریم تو هر کاری که تخصص نداریم نظر ندیم؟!!

مطالب پیشنهادی