ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین طی یک قرعه‌کشی ۶.۲ میلیون دلار یوان دیجیتال به اهالی پکن می‌دهد

چین ۶.۲ میلیون دلار را در قالب رمزارز بانک مرکزی یا یوان دیجیتال به‌صورت قرعه‌کشی بین شهروندان پکن تقسیم می‌کند. کاربران برای دریافت هر کارت جایزه که دارای اعتبار ۳۱ دلاری است، باید از طریق ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

چین ۶.۲ میلیون دلار را در قالب رمزارز بانک مرکزی یا یوان دیجیتال به‌صورت قرعه‌کشی بین شهروندان پکن تقسیم می‌کند. کاربران برای دریافت هر کارت جایزه که دارای اعتبار ۳۱ دلاری است، باید از طریق دو اپ بانک‌داری در این قرعه‌کشی ثبت‌نام کنند.

اهالی پایتخت چین می‌توانند از طریق دو اپلیکیشن بانک‌داری برای برنده شدن یکی از ۲۰۰ هزار کارت جایزه‌ای که بانک مرکزی این کشور در یک پروژه آزمایشی به کاربران اهدا خواهد کرد، شانس خود را امتحان کنند. هر کارت حاوی جایزه‌ای ۳۱ دلاری در قالب رمزارز یوان است که می‌تواند برای خرید در برخی فروشگاه‌ها به کار گرفته شود. مهلت ثبت‌نام در این قرعه‌کشی تا ۱۷ خرداد اعلام شده است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان از سال ۲۰۱۴ در حال کار روی یوان دیجیتال است و حالا قصد دارد این پروژه را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کند. «لی بو»، قائم مقام بانک خلق چین در ماه آوریل گفته بود که بانک مرکزی گستره پروژه‌های پایلوت خود را افزایش خواهد داد و حتی ممکن است در المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ به بازدیدکنندگان خارجی اجازه استفاده از این رمزارز را بدهد.

یوان دیجیتال

پیش‌تر شهر «چنگدو» در جنوب شرقی چین ۶.۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را بین مردم تقسیم کرده بود. همچنین شهرهای دیگری مثل «شنژن» هم قرعه‌کشی‌های مشابهی را برای شهروندان خود برگزار کرده بودند.

یوان دیجیتال شبیه رمزارزهایی مثل بیت‌ کوین نیست. توکن این پروژه توسط بانک مرکزی چین صادر می‌شود در حالی که بیت‌ کوین و بسیاری از رمزارزها غیرمتمرکز هستند. قائم مقام بانک مرکزی چین قبلا در ماه آوریل گفته بود که یوان دیجیتال استفاده درون مرزی دارد و نمی‌خواهد سلطه ارزهایی مثل دلار آمریکا را به چالش بکشد: «فکر می‌کنم هدف ما این است که به بازار اجازه انتخاب دهیم و شرایط مبادلات و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را فراهم کنیم.»

آزمایش مجدد رمزارز بانک مرکزی چین در شرایطی انجام می‌شود که این کشور چند روز پیش از برخورد سخت‌گیرانه‌تر با استخراج و معامله رمزارزها خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Star
    Mr. Star | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    عجب حرکتی این باعث میشه یوان دیجیتال چرخش راه بیفته هم مردم به نوایی برسن

مطالب پیشنهادی