ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌های دویدن و پایش فعالیت‌های ورزشی

دویدن یکی از بهترین و آسان‌ترین ورزش‌ها است که به دلیل عدم نیاز به امکانات خاص، جایگاه ویژه‌ای میان مردم کشورهای مختلف دارد. موبایل‌ها به کمک اپلیکیشن‌های دویدن قابلیت تبدیل به ابزاری مناسب و قدرتمند ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

دویدن یکی از بهترین و آسان‌ترین ورزش‌ها است که به دلیل عدم نیاز به امکانات خاص، جایگاه ویژه‌ای میان مردم کشورهای مختلف دارد. موبایل‌ها به کمک اپلیکیشن‌های دویدن قابلیت تبدیل به ابزاری مناسب و قدرتمند برای پایش خودکار مسیر و تحرک در طی ورزش را دارند. اما کدام اپ‌ها بهترین گزینه برای افرادی دوندگان محسوب می‌شوند؟ در ادامه بهترین گزینه‌های در دسترس را معرفی خواهیم کرد. 

Adidas Running 

اپلیکیشن Adidas Running که در گذشته با نام Runtastic فعالیت داشت، یکی از پر امکانات‌ترین اپلیکیشن‌های دویدن محسوب می‌شود. تمام آنچه کاربران از برنامه‌ای برای پایش حرکات انتظار دارند، در سرویس آدیداس گنجانده شده است. از جمله قابلیت‌های اپ می‌توان به پایش فعالیت، ردیابی مسیر زنده، مربی صوتی، امکان تعریف اهداف، پشتیبانی از گجت‌های پوشیدنی و تعامل با سایر برنامه‌ها اشاره کرد. 

البته برای استفاده از تمامی امکانات باید حساب کاربری پریمیوم با پرداخت حق اشتراک تهیه کنید که شاید تنها عیب اپ محسوب شود. متاسفانه امکان پرداخت مادام العمر وجود ندارد و تنها طرح‌های ۳، ۶ و ۱۲ ماهه در دسترس کاربران قرار دارد. 

adidas Running App

adidas Running App

سازنده: adidas قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۰۰ / ۳۳ مگابایت زبان:

گوگل Fit

سرویس فیت از محبوب‌ترین ابزارهای گوگل محسوب می‌شود که به رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. امکان ردیابی موارد گوناگونی مانند میزان تحرک و مقدار کالری سوزانده شده درون برنامه وجود دارد. همچنین پشتیبانی از بیشتر دستبندهای سلامت و اپ‌های پایش، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود. 

ممکن است در مقایسه با برخی رقبا، محصول گوگل کمی ساده‌تر به نظر برسد، اما نمی‌توان نقد چندانی بر سرویسی رایگان وارد کرد. به هر حال گوگل فیت گزینه‌ی مناسبی برای شروع است و ویژگی‌های کافی برای دوندگان مبتدی ارائه می‌دهد.

Google Fit: Health and Activity Tracking

Google Fit: Health and Activity Tracking

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۵۸ / ۳۱ مگابایت زبان:

Nike Run Club

نایکی سعی کرده است در عرضه‌ی اپلیکیشن‌های سلامت از رقیب دیرینه‌ی خود، آدیداس، عقب نماند و در همین راستا اپلیکیشن Nike Run Club را به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. انتظارات پایه مانند ردیاب مسیر و زمان دویدن، سرعت و کالری به خوبی در برنامه پوشش داده شده‌اند. 

چالش‌های هفتگی و ماهانه در کنار جدول رتبه‌بندی کاربران، دستاوردها و سایر ویژگی‌های اجتماعی می‌تواند به افزایش انگیزه‌ی ورزش دوستان کمک چشمگیری کند. پشتیبانی از WearOS نیز از دیگر قابلیت‌های NRC است. در نهایت اپ پشتیبانی خوبی از سوی توسعه‌دهنده دریافت می‌کند و آپدیت‌های متوالی برای آن منتشر می‌شود؛ اما گاهی اوقات آپدیت‌های جدید ممکن است برخی از عملکردهای قبلی را با مشکل مواجه سازد. 

Nike Run Club

Nike Run Club

سازنده: Nike, Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۶۵ / ۱۰۰ مگابایت زبان:

Map My Run

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های دویدن، Map My Run نام دارد که به لطف استقبال بی‌نظیر دوندگان از جامعه کاربری بزرگ ۴۰ میلیونی بهره می‌برد. هدف اصلی آن کمک به افراد برای ردگیری و شناسایی مسیرهای دویدن است و می‌تواند آمار مرتبط با هر مسیر را ذخیره کند. 

نسخه‌ی پولی امکان سنجش دقیق‌تر در کنار پایش ضربان قلب، ردیابی زنده و برخی دیگر قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین پشتیبانی از ۶۰۰ فعالیت دیگر در آن وجود دارد. متاسفانه امکان خرید یکجای برنامه وجود ندارد و تنها دو گزینه‌ی ۵.۹۹ دلار برای یک ماه یا ۲۹.۹۹ دلار برای یک سال در دسترس کاربران است.

Map My Run by Under Armour

Map My Run by Under Armour

سازنده: Under Armour, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۹۱ . ۷۱ مگابایت زبان:

Runkeeper

اپلیکیشن Runkeeper یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود زیرا بسیار دقیق و پایدار عمل می‌کند. در داخل برنامه تعدادی از رژیم‌ها و ابزارهای ورزشی در کنار تعیین اهداف و ارائه‌ی گزارش عملکرد وجود دارد. همچنین پشتیبانی از گجت‌های مبتنی بر WearOS و محصولات گارمین نیز توسط آن صورت می‌گیرد. نسخه‌ی رایگان برخی امکانات ساده‌ی پایش و ثبت آمار را ارائه می‌دهد. حق اشتراک برنامه بسیار گران است و اگر قصد خرید آن را دارید توصیه می‌کنیم از سایر گزینه‌های موجود در لیست استفاده کنید.

Runkeeper GPS Running Tracker

Runkeeper GPS Running Tracker

سازنده: ASICS Digital, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۳۸ / ۵۸ مگابایت زبان:

Strava

اگر اهل دوچرخه سواری باشید احتمالاً نام اپلیکیشن Strava به گوشتان خورده است. با این حال استفاده از آن برای سایر فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن نیز امکان‌پذیر است. قابلیت‌هایی مانند ثبت مسیر، سرعت، تغییر ارتفاع (در صورت دویدن در شیب) و کالری سوزانده شده در برنامه وجود دارد. 

همچنین ویژگی‌های اجتماعی اپ بسیار گسترده هستند و تعامل و اشتراک‌گذاری با دوستان بسیار آسان است. به کمک Strava می‌توان بسیاری از ورزش‌های هوازی را مورد پایش قرار داد و محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. لازم به ذکر است که حق اشتراک سالانه برنامه ۵۹.۹۹ دلار است و از تمامی نسخه‌های غیر رایگان لیست گران‌تر است.

Strava

Strava

سازنده: Strava, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۰۷ / ۴۵ مگابایت زبان:

اپ‌های پیش‌فرض ابزارهای پایش سلامت و ورزش

در همه‌ی موارد نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های دویدن برای ثبت داده‌ها وجود ندارد. بسیاری از ابزارهای پوشیدنی و پایش سلامت مانند فیت بیت یا ساعت‌های هوشمند از ابزارهای داخلی برای ردیابی فعالیت‌های کاربر بهره‌مند هستند. قابلیت‌های چنین ابزارهایی معمولاً برای کاربران عادی کافی است و می‌توانند ضربان قلب، تعداد قدم‌ها، مسافت طی شده و کالری مصرفی را محاسبه کنند. 

اگر اپلیکیشن‌های مناسب دیگری برای دویدن سراغ دارید که در لیست ما به آن‌ها اشاره نشده است بسیار خرسند می‌شویم که تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • صادق
    صادق | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

    sport tracker فراموش کردی

  • Razmandeh313
    Razmandeh313 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    جای سامسونگ هلث خالیه

مطالب پیشنهادی