ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید موتورسیکلت‌های بدون پلاک
اخبار خودرو

رئیس پلیس راهور: موتورسیکلت‌های بدون پلاک را خریداری نکنید

با توجه به گفته‌های رئیس پلیس راهور ناجا موتورسیکلت‌های بدون پلاک سرقتی هستند و خرید و فروش آن‌ها غیرقانونی است. سردار سیدکمال هادیانفر در خصوص خرید و فروش موتورسیکلت‌های بدون پلاک و سند گفت: «ما ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

با توجه به گفته‌های رئیس پلیس راهور ناجا موتورسیکلت‌های بدون پلاک سرقتی هستند و خرید و فروش آن‌ها غیرقانونی است.

سردار سیدکمال هادیانفر در خصوص خرید و فروش موتورسیکلت‌های بدون پلاک و سند گفت:

«ما موتورسیکلتی نداریم که پلاک نداشته باشد و تمامی موتورسکلت‌ها باید پلاک داشته باشند. در غیر این صورت جرمی رخ داده است. موتورسیکلت‌های بدون پلاک احتمالا سرقتی هستند و اگر کسی شما را به خرید موتورسیکلت‌های بدون پلاک و سند ارجاع داد، این کار را انجام ندهید؛ چراکه این موتورها احتمالا سرقتی هستند.»

لازم به ذکر است که موتورسیکلت‌های فاقد پلاک توسط ماموران راهنمایی و رانندگی توقیف شده و روانه پارکینگ می‌شوند. البته این موتورسیکلت‌ها پس از سیر مراحل قانونی و مجازات‌های مربوطه با نصب پلاک ترخیص خواهند شد.

برابر ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در راه‌ها حرکت می‌کند باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد، ممنوع است.

پلیس راهور ناجا پیوسته در خصوص موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی نیز هشدار می‌دهد. ورود و استفاده از این موتورسیکلت‌ها ممنوع است و توقیف آن‌ها به معنی توقیف وسایل‌نقلیه قاچاق است چراکه این وسایل نقلیه از مبادی قانونی وارد کشور نمی‌شوند.

گفتنی است به هیچ نوع از موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی مجوز ورود به کشور داده نمی‌شود و به همین جهت نیز برای آن‌ها ثبت سفارشی صورت نمی‌پذیرد. هیچ مرجع یا سازمانی برای تردد این موتور‌ها مجوز صادر نمی‌کند و ورود آن‌ها به کشور غیرقانونی است.

البته این موارد در حالی بیان می‌شود که گویا شماری از موتورسیکلت‌های با حجم بیش از ۲۵۰ سی‌سی یا اصطلاحا موتورسنگین با کاربرد ورزشکاری و مجوزهای فدراسیون می‌توانند در شرایط خاصی در شهر تردد کنند (عمدتا در حدفاصل محل سکونت تا پیست موتورسواری) و از همین رو شمار دیگری از افراد غیر ورزشکار نیز با سواستفاده از این شرایط خاص قصد دارند تا خود را در قالب ورزشکار عنوان کرده و با موتورسنگین‌های غیرمجاز در سطح شهر تردد نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی